UCHWAŁA Nr XXVI/160 /08
Rady Gminy Męcinka
z dnia 29 grudnia 2008 r .
w sprawie przyjęcia budżetu Gminy Męcinka na 2009 rok
Na podstawie art. 18 ust.2, pkt.4, i pkt. 9 lit.”d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr142, poz.1591, ze zm.) oraz art.165, art.184, art.188 ust.2 oraz art.195 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. roku o finansach publicznych ( Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz.2104 ze zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje :
§ 1.
1. Plan dochodów budżetu w wysokości 16.734.915 zł zgodnie z załącznikiem nr 1.
2. Ogólna kwota dochodów obejmuje ;
1) dochody bieżące w wysokości – 11.151.188 zł.
2) dochody majątkowe w wysokości – 5.583.727 zł.
3. Szczegółowy plan dochodów wg działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej przedstawia załącznik nr 2
§ 2.
1. Plan wydatków budżetu w wysokości 22.323.550 zł zgodnie z załącznikiem nr 3
2. Ogólna kwota wydatków o których mowa w ust.1 obejmuje ;
1) wydatki majątkowe w wysokości – 12.361.165 zł.
w tym na inwestycje – 12.361.165 zł.
2) wydatki bieżące w wysokości - 9.962.385 zł.
w tym na;
a/ wynagrodzenia osobowe pracowników – 3.222.819 zł.
b/ wynagrodzenia bezosobowe – 170.500 zł.
c/ dodatkowe wynagrodzenie roczne – 259.929 zł.
d/ pochodne od wynagrodzeń – 654.668 zł.
e/ wynagrodzenia agencyjno- prowizyjne – 37.050 zł
f/ obsługę długu – 212.000 zł.
g/ dotacje – 295.548 zł.
3. Szczegółowy plan wydatków wg działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej przedstawia załącznik nr 4.
§ 3.
1. Ustala się deficyt budżetu w kwocie 5.588.635 zł który zostanie pokryty z ;
1) wpływów ze sprzedaży papierów wartościowych emitowanych przez gminę
w wysokości – 1.000.000 zł.
2) przychodami z pożyczki w WFOŚiGW w wysokości – 1.911.200 zł.
3) kredytu termomodernizacyjnego w wysokości – 360.000 zł
4) kredytu termomodernizacyjnego w wysokości – 334.000
5) wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w wysokości – 1.983.435 zł
2. ustala się przychody budżetu w kwocie 6.192.785 zł i rozchody budżetu w kwocie 604.150 zł. zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4.
Ustala się limity na :
1. wydatki majątkowe budżetu w wysokości 12.361.165 zł zgodnie z załącznikiem nr 6
2. wydatki Gminy Męcinka w latach 2009 – 2012 na programy i projekty realizowane z udziałem środków pochodzących z budżetu UE oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5.
1. Ustala się wysokość udzielania dotacji w kwocie 295.548 zł zgodnie z załącznikiem Nr 8, w tym; a) dotacje podmiotowe – 171.948 zł.
b) dotacje celowe – 123.600 zł.
§ 6.
1.Tworzy się rezerwę ogólną budżetu na nieprzewidziane wydatki w kwocie 60.000 zł.
2.Tworzy się rezerwę celową w kwocie 5.000 zł. na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 7.
Ustala się plan dochodów własnych dla Zespołu Szkół w Męcince i wydatków nimi finansowanych :
1) dochody w kwocie 5.060 zł.
2) wydatki w kwocie 5.060 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 9
§ 8.
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;
1) przychody – 18.000 zł
2) wydatki - 48.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 9.
Ustala się dochody i wydatki budżetu w kwocie 1.533.026 zł związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami jak załącznik nr 11
§ 10.
Ustala się dochody budżetu z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 64.000 zł i wydatki budżetu w kwocie 64.000 zł. na realizacje zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii zgodnie z załącznikiem nr 12
§ 11.
Ustala się wydatki na potrzeby Rad Sołeckich w kwocie 38.020 zł z podziałem na poszczególne sołectwa zgodnie z załącznikiem nr 13
§ 12.
Ustala się limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 3.000.000 zł.
2. finansowania planowanego deficytu w kwocie – 3.605.200 zł.
§ 13.
Upoważnia się wójta gminy do :
1. zaciągania zobowiązań na sfinansowanie wydatków z tytułu limitów na wieloletnie programy inwestycyjne w latach i kwotach, zgodnie z załącznikiem nr 7
2. zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku na łączną kwotę 4.000 000 zł.
3. zaciągania kredytów na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetowego do wysokości 3.000.000 zł.
4. dokonywania zmian w planie wydatków budżetu polegających na przeniesieniach pomiędzy rozdziałami i paragrafami w granicach działu klasyfikacji budżetowej.
5. przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania w planie wydatków przeniesień pomiędzy rozdziałami i paragrafami w granicach działu klasyfikacji budżetowej.
6. udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do kwoty 1.000 000.
7. lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach, niż bank prowadzący obsługę budżetu.
§ 14.
Prognozuje się kwoty długu publicznego gminy na lata 2009 – 2028 zgodnie z załącznikiem nr 14.
§ 15.
Wykonanie uchwały powierza się wójtowi gminy.
§ 16.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2009 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego oraz na tablicy ogłoszeń urzędu gminy.
Załacznik nr 1
Załacznik nr 2
Załacznik nr 3
Załacznik nr 4
Załacznik nr 5
Załacznik nr 6
Załacznik nr 7
Załacznik nr 8
Załacznik nr 9
Załacznik nr 10
Załacznik nr 11
Załacznik nr 12
Załacznik nr 13
Załacznik nr 14
Informacja o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2009 roku
Informacja o przebiegu wykonania budżetu na koniec 2009 roku