Zasady dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów organów gminy i komisji
§ 114.
1.Uprawnionymi do dostępu do informacji są wszystkie osoby zainteresowane uzyskaniem
informacji związanych z działaniem organów gminy i komisji.
2.Informacji udziela się na wniosek złożony ustnie lub pisemnie.
3.W przypadku informacji udzielonej na pisemny wniosek ,sprawa winna być załatwiona nie
później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku z zastrzeżeniem ust.4.
4.Termin , o którym mowa w ust .3, może ulec przedłożeniu do dwóch miesięcy ,ze względu
na stopień skomplikowania sprawy , w tym przypadku art. 36 KPA stosuje się
odpowiednio.
§ 115.
1.Udostępnieniu podlegają dokumenty wynikające z wykonania zadań publicznych przez
organy gminy i komisji a w szczególności:
1) protokoły z sesji ,
2) protokoły z posiedzeń komisji rady ,w tym komisji rewizyjnej ,
3) rejestr uchwał rady ,
4) rejestr wniosków i opinii komisji rady,
5) rejestr interpelacji i wniosków,
2.Dokumenty , o których mowa w ust.1 podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu
- zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa .
§ 116.
Dokumenty z zakresu działania organów gminy i komisji udostępnia się na stanowisku
ds. obsługi rady w urzędzie w dniach i godzinach pracy urzędu.
§ 117.
1.Z dokumentów ,o których mowa w § 116 ust.1 zainteresowani mogą sporządzać notatki,
opisy ,fotografować je lub kopiować.
2.Realizacja uprawnień określonych w ust .1 może odbywać się wyłącznie w asyście
pracownika urzędu.