Zasady dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów organów gminy i komisji

Zasady dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów organów gminy i komisji

 

§ 114.

 

1.Uprawnionymi do dostępu do  informacji są wszystkie osoby zainteresowane uzyskaniem

   informacji związanych z działaniem organów gminy i komisji.

2.Informacji udziela się na wniosek złożony ustnie lub pisemnie.

3.W przypadku informacji udzielonej na pisemny wniosek ,sprawa winna być załatwiona nie

   później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku z zastrzeżeniem ust.4.

4.Termin , o którym mowa w ust .3, może ulec przedłożeniu do dwóch miesięcy ,ze względu

   na stopień skomplikowania sprawy ,  w tym przypadku  art. 36 KPA stosuje się

   odpowiednio.

 

§ 115.

 

1.Udostępnieniu podlegają dokumenty wynikające z wykonania zadań publicznych przez

   organy gminy i komisji a w szczególności:

   1) protokoły z sesji ,

   2) protokoły z posiedzeń komisji rady ,w tym komisji rewizyjnej ,

   3) rejestr uchwał rady ,

   4) rejestr wniosków i opinii komisji rady,

   5) rejestr interpelacji i wniosków,

2.Dokumenty , o których mowa w ust.1 podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu 

- zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa .

 

§ 116.

 

Dokumenty z zakresu działania organów gminy i komisji udostępnia się na stanowisku

ds. obsługi rady  w urzędzie w dniach i godzinach pracy urzędu.

 

§ 117.

 

1.Z dokumentów ,o których mowa w § 116 ust.1 zainteresowani mogą sporządzać notatki, 

   opisy ,fotografować je lub kopiować.

2.Realizacja uprawnień określonych w ust .1 może odbywać się wyłącznie w asyście

   pracownika urzędu.