Zasady działania klubów radnych
§ 106.
Radni mogą tworzyć kluby radnych ,według kryteriów przez siebie przyjętych .
§ 107.
1.Warunkiem utworzenia klubu jest zadeklarowanie w nim udziału przez co najmniej 3
radnych.
2.Powstanie kluby musi zostać niezwłocznie zgłoszone przewodniczącemu rady.
3.W zgłoszeniu podaje się:
1) nazwę klubu
2) liczbę członków
3) imię i nazwisko przewodniczącego klubu.
4.W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest obowiązany
do niezwłocznego poinformowania o tym przewodniczącego rady.
§ 108.
1.Kluby działają wyłącznie w ramach rady.
2.Przweodniczący rady prowadzi rejestr klubów.
§ 109.
1.Kluby działają w okresie kadencji rady .Upływ kadencji rady jest równoznaczny z
rozwiązaniem klubów.
2.Kluby mogą ulegać wcześniejszemu rozwiązaniu na mocy uchwał ich członków,
podejmowanych bezwzględną większością w obecności co najmniej połowy członków
klubu.
3.Kluby ulegają rozwiązaniu, gdy liczba ich członków spadnie poniżej 3.
§ 110.
Prace klubów organizują przewodniczący klubów ,wybierani przez członków klubu
§ 111.
1.Kluby mogą uchwalać własne regulaminy.
2.Regulaminy klubów nie mogą być sprzeczne ze statutem.
3.Przewodniczący klubów są obowiązani do niezwłocznego przedkładania regulaminów
klubów przewodniczącemu rady.
4.Postanowienie ust.3 dotyczy także zmian regulaminów.
§ 112.
1.Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i
trybu działania rady.
2.Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji rady wyłącznie przez swych
przedstawicieli.
§ 113.
Na wniosek przewodniczących klubów ,wójt obowiązany jest zapewnić klubom organizacyjne warunki w zakresie niezbędnycm do ich funkcjonowania.