Zasady działania klubów radnych

Zasady działania klubów radnych

 

§ 106.

 

Radni mogą tworzyć kluby radnych ,według kryteriów przez siebie przyjętych .

 

§ 107.

 

1.Warunkiem utworzenia klubu jest zadeklarowanie w nim udziału przez co najmniej 3 

   radnych.

2.Powstanie kluby musi zostać niezwłocznie zgłoszone przewodniczącemu rady.

3.W zgłoszeniu podaje się:

1)      nazwę klubu

2)      liczbę członków

3)      imię i nazwisko przewodniczącego klubu.

4.W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest obowiązany 

   do niezwłocznego poinformowania o tym przewodniczącego rady.

 

§ 108.

 

1.Kluby działają wyłącznie w ramach rady.

2.Przweodniczący rady prowadzi rejestr klubów.

 

§ 109.

 

1.Kluby działają w okresie kadencji rady .Upływ kadencji rady jest równoznaczny z

   rozwiązaniem klubów.

2.Kluby mogą ulegać wcześniejszemu rozwiązaniu na mocy uchwał ich członków, 

   podejmowanych bezwzględną większością w obecności co najmniej połowy członków

   klubu.

3.Kluby ulegają  rozwiązaniu, gdy liczba ich członków spadnie poniżej 3.

 

§ 110.

 

Prace klubów organizują przewodniczący klubów ,wybierani przez członków klubu

 

§ 111.

 

1.Kluby mogą uchwalać własne regulaminy.

2.Regulaminy klubów nie mogą być sprzeczne ze statutem.

3.Przewodniczący klubów są obowiązani do niezwłocznego przedkładania regulaminów 

   klubów przewodniczącemu rady.

4.Postanowienie ust.3 dotyczy także zmian regulaminów.

 

§ 112.

1.Klubom przysługują uprawnienia  wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i

   trybu działania rady.

2.Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji rady wyłącznie przez swych

   przedstawicieli.

§ 113.

 

Na wniosek przewodniczących klubów ,wójt obowiązany jest zapewnić klubom organizacyjne warunki w zakresie niezbędnycm do ich funkcjonowania.