6

6. Pozostałe dochody.    

 

L.p.

Wyszczególnienie

Plan po zmianach

Wykonanie

%

1.

Wpływy z usług – rolnictwo – za świadectwa pochodzenia zwierząt 

4.275,00

4.703,00

110,0

2.

Różne opłaty – za odstrzały łowieckie

1.500,00

1.385,00

92,3

3.

Wpływy z usług – gospodarka mieszkaniowa – woda, ścieki i czynsz

176.325,00

170.919,00

96,9

4.

Spadki i darowizny

4.000,00

3.907,00

97,7

5.

Grzywny

255,00

255,00

100,0

6.

Różne dochody w administracji – wypis z planu, specyfikacja, za kolczyki, telefonia cyfrowa, zwrot kosztów wyceny mienia komunalnego przeznaczonego do sprzedaży, likwidacja konta inwestycyjnego.

155.583,00

155.248,00

99,8

7.

Zezwolenie na sprzedaż alkoholu

75.000,00

73.402,00

97,9

8.

Opłata eksploatacyjna

396.000,00

396.201,00

100,0

9.

Wpływy z usług opiekuńczych

6.276,00

6.228,00

99,2

10.

Wpływy z usług – za wykup placu na cmentarzu

1.000,00

750,00

75,0

11.

Wpływy z usług – z tytułu wynajmu świetlic

1.000,00

909,00

90,9

12.

Różne dochody – za przyłącza wodociągowe

30.000,00

29.244,00

97,5

13.

Pozostałe odsetki – z lokat bankowych

20.000,00

18.810,00

94,0

 

OGÓŁEM

871.214,00

861.961,00

98,9

 

 

      Realizacja pozostałych dochodów ukształtowała się w I półroczu 2002 r. na poziomie 64,2%, natomiast za cały rok 98,9%.  Należy zauważyć, że tak wysokie wykonanie wynika głównie z likwidacji konta inwestycyjnego. W stosunku do wszystkich dochodów pozostałe dochody stanowią 12,5%. Najwyższe wykonanie uzyskano /110%/ za wydane świadectwa pochodzenia zwierząt oraz 100% wykonanie z tytułu opłat eksploatacyjnych. Najniższe wykonanie uzyskano ze sprzedaży placów na cmentarzu – 75%.

 

Zaległości na koniec roku narastająco w płatnościach  za dostarczaną wodę                        i odprowadzanie ścieków wynoszą 36.654,62 zł, natomiast z tytułu czynszu 41.767,97 zł.

Wpływy odpowiednio 49.098,00 zł i 22.710,00 zł.

           

      Dochody z oprocentowania rachunków bankowych to odsetki od rachunków bankowych gminy, zakładanych na lokatach terminowych. W I półroczu br. uzyskano       z tego tytułu  9.701,00 zł, natomiast za cały rok 18.810 zł.

     

              II. Wydatki Budżetu Gminy Męcinka.

 

Zgodnie z uchwalonym na sesji budżetem Gminy Męcinka plan wydatków po dokonaniu zmian w trakcie roku 2002 r. wyniósł 6.966.931,00 zł.

Wykonanie wydatków za ubiegły rok wyniosło 6.903.286,00 zł, co stanowiło 99,1% planu rocznego.

 

L.p.

Wyszczególnienie

Plan po zmianach

Wykonanie

%

1.

Rolnictwo i łowiectwo

551.844,00

549.458,00

99,6

2.

Transport i łączność

42.379,00

41.355,00

97,6

3.

Gospodarka mieszkaniowa

454.948,00

436.629,00

96,0

4.

Działalność usługowa

11.200,00

10.297,00

91,9

5.

Administracja publiczna

1.314.053,00

1.302.624,00

99,1

6.

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 

23.200,00

23.200,00

100,0

7.

Obrona narodowa

375,00

375,00

100,0

8.

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

41.146,00

39.678,00

96,4

9.

Obsługa długu publicznego

100.350,00

99.522,00

99,2

10.

Różne rozliczenia

0

0

0

11.

Oświata i wychowanie

3.215.359,00

3.214.648,00

100,0

12.

Ochrona zdrowia

90.000,00

84.951,00

94,4

13.

Opieka społeczna

724.918,00

724.726,00

100,0

14.

Edukacyjna opieka wychowawcza

18.320,00

18.320,00

100,0

15.

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

178.139,00

162.770,00

91,4

16.

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

148.600,00

142.946,00

96,2

17.

Kultura fizyczna i sport

52.100,00

51.787,00

99,4

 

OGÓŁEM:

6.966.931,00

6.903.286,00

99,1

 

            Realizacja wydatków w roku 2002 kształtowała się w poszczególnych działach           w sposób zróżnicowany. Począwszy od tych działów, gdzie realizacja była na poziomie 100% - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa, obrona narodowa, oświata i wychowanie, opieka społeczna oraz edukacyjna opieka wychowawcza, do najniżej zrealizowanych wydatków w zakresie działalności usługowej /91,6%/ oraz gospodarce komunalnej i ochronie środowiska /91,4%/. Realizowane były zadania własne wynikające z ustawy o samorządzie gminnym i zadania zlecone              z zakresu administracji rządowej.

 

            Wykonanie wydatków budżetowych w poszczególnych działach przedstawia się następująco:

 

W dziale 010 „Rolnictwo i łowiectwo”, plan 551.844,00 zł, natomiast wykonanie wydatków wyniosło 99,6%. Ogółem wydatki wyniosły 549.458,00 zł. W ramach tego działu opłacone zastały:

-         rozdział 01010 § 4590 – plan 1.276 zł – realizacja 1.276 zł – odszkodowania wypłacone na rzecz osób fizycznych za szkody przy realizacji inwestycji „Budowa wodociągu i kanalizacji Przybyłowice – Małuszów”  ;

-         rozdział 01010 § 6050 – plan 532.824 zł – realizacja 532.170 zł – w ramach tego planu realizowane są dwie inwestycje „Budowa wodociągu i kanalizacji Przybyłowice – Małuszów” /plan 522.324 zł – realizacja 521.695 zł za koszty notarialne, inspektora nadzoru oraz zapłata dla wykonawcy zadania/ oraz „Budowa tranzytu Piotrowice - Męcinki /plan – 10.500 zł – realizacja 10.475 zł za wykonanie projektu oraz mapę do projektowania/ ;

-         rozdział 01022 § 4210 – plan 1.050 zł – wykonanie 1.050 zł – za zakup kolczyków dla zwierząt

-         rozdział 01022 § 4300 – plan 1.200 zł – wykonanie 992 zł – w tym 975 zł za wyłapywanie bezpańskich psów oraz 17 zł za przesłanie kolczyków;

-         rozdział 01030 § 2850 – plan 11.523 zł – wykonanie 11.523 zł – odpis w wysokości 2% podatku rolnego na rzecz izby rolniczej;

-         rozdział 01095 § 4100, § 4110, § 4120 – plan 3.971 zł – wykonanie 2.447 zł - prowizja dla sołtysów wraz z pochodnymi za wydawane świadectwa pochodzenia zwierząt;