Załącznik nr 2 do zarządzenia Nr 29/2004
Wójta Gminy Męcinka z dn. 30.04.2004 r.

Regulamin pracy Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej

§1.

1. Gminna Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna, zwana dalej "Komisją" jest organem doradczym Wójta Gminy Męcinka.
2. Komisja powołana jest do opiniowania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy.
3. Przewodniczącego Komisji powołuje Wójt Gminy.
4. Z tytułu udziału w pracach Komisji jej członkom przysługuje wynagrodzenie w wysokości 1/4 minimalnego wynagrodzenia za 2004 rok, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu ( Dz.U. Nr 200 póz. 1679), za jedno posiedzenie. Powyższe nie dotyczy członka komisji zatrudnionego w Urzędzie Gminy Męcinka.
5. Przewodniczącemu Komisji przysługuje dodatkowo wynagrodzenie w wysokości 2/3 najniższego wynagrodzenia, o którym mowa w pkt. 4 , za przygotowanie opinii dotyczącej projektu planu.
6. Inne świadczenia z tytułu udziału w posiedzeniach komisji, w tym zwrot kosztów podróży, nie przysługują.

§2.

1. Ustala się, że na pierwszym spotkaniu członkowie Komisji wybiorą V-ceprzewodniczącego i Sekretarza , podejmą dyskusję nad projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Męcinka oraz przekażą ewentualne uwagi sporządzone w formie pisemnej,  dotyczące w/w opracowania.
2. Ostatnie spotkanie komisji zakończy się wydaniem opinii dotyczącej projektu planu, sporządzonej w dwóch egzemplarzach, podpisanej przez Przewodniczącego, przegłosowanej większością głosów. W przypadku równej liczby głosów za i przeciw decyduje głos Przewodniczącego lub w przypadku jego nieobecności V-ceprzewodniczącego.
3. Przewodniczący lub w przypadku jego nieobecności V-ceprzewodniczący Komisji odpowiadają za formułowanie ustaleń z posiedzeń Komisji.
4. Sekretarz Komisji odpowiada za merytoryczny nadzór nad całokształtem obsługi technicznej prac Komisji w tym za przechowywanie protokołów z posiedzeń .
5. W posiedzeniach Komisji mogą brać udział osoby wskazane przez Wójta Gminy oraz autorzy opracowań rozpatrywanych na tych posiedzeniach, przy czym ich udział nie jest objęty wynagrodzeniem, o którym mowa w niniejszym regulaminie.

§3.

1. Termin pierwszego spotkania Komisji ustala Wójt Gminy.
2. Terminy kolejnych posiedzeń oraz listę osób dodatkowo zaproszonych do udziału w tych posiedzeniach w uzgodnieniu z Wójtem Gminy ustala odpowiednio Przewodniczący lub V-ceprzewodniczący Komisji.
3. Członkowie Komisji zawiadamiani są przez Przewodniczącego o terminie kolejnego posiedzenia Komisji z co najmniej 5 dniowym wyprzedzeniem.

§4.

1. Obecni na posiedzeniu członkowie Komisji podpisują listę obecności.
2. Posiedzenia Komisji mogą odbywać się w obecności co najmniej 3 członków komisji.
3. Protokoły z posiedzeń Komisji podpisuje odpowiednio Przewodniczący lub V-ceprzewodniczący Komisji.

§5.

1. Komisja zakończy swoją pracę z dniem przekazania Wójtowi Gminy opinii do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
2. Uczestnictwo w pracach Komisji stanowi podstawę do wypłaty wynagrodzenia członkom Komisji.
3. Wszelkie sprawy dotyczące zasad pracy komisji nieuwzględnione w niniejszym regulaminie będą regulowane przez Przewodniczącego komisji w uzgodnieniu z Wójtem Gminy.