Nowa strona 3


 

Załącznik do Zarządzenia

                                                                 Nr 16/2003 z dnia 30 kwietnia 2003 roku

                                                                        

Regulamin  konkursu

 

dla wyłonienia kandydata na stanowisko

dyrektora szkoły podstawowej i gimnazjum w Gminie Męcinka.

 Na  podstawie  art.36a  ust.4,5, i  6  ustawy  z  dnia  7  września  1991r. o  systemie  oświaty /tekst  jednolity  Dz.U. z  1996r. nr 67, poz. 329  z  późniejszymi  zmianami / i  § 1  rozporządzenia  Ministra  Edukacji  Narodowej  z  dnia  15  lutego  1999r.  w  sprawie  wymagań,  jakim   powinny  odpowiadać  osoby    zajmujące  stanowiska  dyrektorów  oraz  inne  stanowiska  kierownicze  w  przedszkolach  oraz  w  poszczególnych  typach  szkół  i  placówek / Dz.U. nr 14, poz. 126/, ustala  się  następujące  zasady  przeprowadzenia  konkursu  na  stanowisko  dyrektora  szkoły  podstawowej  i  gimnazjum  w  gminie  Męcinka.

§ 1.

 Konkurs  na  stanowisko  dyrektora  ogłasza  się gdy  zachodzi  potrzeba  powołania  dyrektora.

§ 2.

 Wójt  Gminy  ogłasza  konkurs  w  prasie  lokalnej.

§ 3.

 Wymagania  obowiązujące kandydata  na  dyrektora:

-          kwalifikacje  pedagogiczne,

-          5-letni  staż  pracy  pedagogicznej  w  pełnym  wymiarze  zajęć,

-          kwalifikacje  pedagogiczne  do  pracy  w  określonym  typie  szkoły  i  placówki  ustalone  w  rozporządzeniu  MEN  z  dnia  15  luty  1999r. / Dz.U. Nr 14 z  1999r. poz. 126  z  późn. zm./.

§ 4. 

Oferta  kandydata  powinna  zawierać:

-          zgłoszenie  do  konkursu  z  motywacją  ubiegania  się  o  stanowisko   

dyrektora,

-          kwestionariusz  osobowy,

-          dokumenty  potwierdzające  kwalifikacje  do  zajmowanego  stanowiska  nauczyciela  w  określonym  typie  szkoły  lub  placówki  oraz  co  najmniej  5  letni  staż  pracy  pedagogicznej,

-          dokumenty  potwierdzające  ukończenie  studiów  podyplomowych  z  zakresu  zarządzania  lub  kursu  z zakresu  zarządzania  oświatą, jeżeli  kurs  nadaje  kwalifikacje  w  sposób  określony  w  przepisach  w  sprawie  placówek  doskonalenia  nauczycieli,

-          opinie  z  miejsc  pracy  w  ostatnich  pięciu  latach,

-          opis  osiągnięć  zawodowych,

-          aktualne  świadectwo  lekarskie  potwierdzające  warunki  zdrowotne  niezbędne  do  zajmowania  stanowiska  nauczyciela.

§ 5.

 Kandydaci  powinni  złożyć  oferty  w  sekretariacie  Urzędu   Gminy  w  Męcince  w  zamkniętych  kopertach    z  dopiskiem „ Konkurs  na  dyrektora  szkoły  ( typ  i   siedziba  szkoły)”  w  terminie  14  dni  od  daty  ukazania  się  ogłoszenia  prasowego.

 

§ 6.

 Do  przeprowadzenia  konkursu  Wójt  Gminy  powołuje  komisję  konkursową  zwaną  dalej          „ komisją”.

 

§ 7.

 W  skład  komisji  wchodzą:

-          trzej  przedstawiciele  organu  prowadzącego  szkołę, z  których  jeden  pełni  funkcję  przewodniczącego,

-          trzej  przedstawiciele  organu  sprawującego  nadzór  pedagogiczny,

-          dwóch  przedstawicieli  rady  pedagogicznej,

-          dwóch  przedstawicieli  rady  rodziców,

-          po  jednym  przedstawicielu  zakładowych  organizacji  związkowych, przy  czym  przedstawiciel  związku  zawodowego  nie  może  być  zatrudniony  w  szkole  lub  placówce  oświatowej,  której  konkurs  dotyczy.

 

§ 8.

 

1.Praca  komisji  kieruje  jej  przewodniczący  wyznaczony  przez  Wójta Gminy  

   spośród   członków  komisji.

2.Komisja  powinna  rozpocząć  prace  nie  później  niż  w  ciągu  30  dni  od 

   daty  upływu  terminu  składania  ofert  określonego  w  ogłoszeniu  o  konkursie.

3.Prace  komisji  są  prowadzone  jeżeli  w  posiedzeniu  bierze  udział  co  

   najmniej  2/3  jej  składu.

 

§ 9.

 

Konkurs  na  stanowisko  dyrektora  przeprowadza  się  w  przypadku  zgłoszenia  oferty  co  najmniej  jednego  kandydata.

 

§ 10.

 

Konkurs  odbywa  się  dwuetapowo:

1.W  pierwszym  etapie  członkowie  komisji  zapoznają  się  z  dokumentami 

   złożonymi  przez  kandydatów  i  podejmują  decyzję  o  dopuszczeniu  do      

   dalszej   części  konkursu.

2.W  drugim  etapie  komisja  przeprowadza  postępowanie  kwalifikacyjne.

 

§ 11.

 

Komisja  decyduje  o  dopuszczeniu  kandydata  do  drugiego  etapu  konkursu  po  stwierdzeniu spełnienia  przez  niego  kryteriów , o  których  mowa  w  § 3  na  podstawie  przedstawionych  przez  niego  dokumentów.

 

§ 12.

 

W  razie  odmowy  przez  komisję  dopuszczenia   któregoś  z  kandydatów   do  drugiego  etapu  konkursu  ze  względu  na  niespełnienie  warunków, o  których  mowa   w  § 3  kandydat  może  w  terminie  trzech  dni  zwrócić  się  do  Wójta  Gminy  o   rozstrzygnięcie  zasadności  odmowy. W  takim  przypadku  drugi  etap  nie  może  się  skończyć  przed  rozpatrzeniem  odwołania. Rozstrzygnięcie  Wójta  Gminy  jest  ostateczne.

 

§ 13.

 

W  drugim  etapie  postępowania  konkursowego  komisja  wysłuchuje  wystąpień  kandydatów.

 

§ 14.

 

1. Po  zakończeniu  postępowania  kwalifikacyjnego  komisja  w  głosowaniu 

    tajnym  wyłania  kandydata  na  stanowisko  dyrektora  szkoły.

2. Każdy  członek  komisji  dysponuje  jednym  głosem.

3. Konkurs  jest  rozstrzygnięty  gdy  jeden  z  kandydatów  otrzymał  ponad  

    50%  oddanych  głosów.

4. W przypadku  gdy  w  pierwszej  turze  głosowania  żaden  z  kandydatów 

    nie  uzyska  50%  głosów  do  drugiej  tury  głosowania  przechodzą   

    kandydaci  z  największą  liczbą  głosów.

5. W  sprawach  proceduralnych  głosowanie  jest  jawne.

6. Postępowanie  konkursowe  ma  charakter  poufny.

§ 15.

 

Jeżeli    w   wyniku  konkursu  nie  wyłoniono  kandydata  Wójt  powierza  stanowisko  dyrektora  ustalonemu  przez  siebie  kandydatowi, pozytywnie  zaopiniowanemu  przez  organ  sprawujący  nadzór  pedagogiczny.

 

§ 16.

 

W  sprawach  nierozstrzygniętych  niniejszym  Regulaminem  decyduje  Wójt  Gminy.