Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Męcinka 

Protokół Nr 2
Protokół  Nr II

Protokół  Nr II/02

z drugiej  sesji Rady Gminy Męcinka

w dniu 29 listopada 2002 r.

 

Godzina rozpoczęcia sesji – 10 00

Godzina zakończenia sesji - 14 00

 

Na stan 15-tu radnych w sesji uczestniczyło  15-tu radnych.

Na sesję Rady Gminy Przewodniczący zaprosił :

Radnych Gminy Męcinka,

Wójta Gminy,

Sołtysów wsi

Dyrektorów Szkół,

Mieszkańców Gminy.

Punkt 1. Otwarcie sesji.

 Otwarcia sesji  Rady Gminy Męcinka dokonał Przewodniczący Rady Gminy  Stanisław Prędkiewicz,  wypowiadając formułę: „Otwieram drugą zwyczajną sesję   Rady Gminy Męcinka”. Na wstępnie stwierdził, że na stan 15-tu radnych , obecnych jest 15-tu radnych , co stanowi quorum przy którym Rada Gminy może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

Następnie przedstawił  porządek obrad, który przewidywał :

 

  1. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniej sesji.
  2. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych.
  3. Wybór Komisji stałych Rady Gminy :

1/ Komisji rewizyjnej,

2/ Komisji planowania i budżetu,

3/ Komisji zdrowia, oświaty, sportu, kultury i opieki społecznej

4/ Komisji rolnictwa

5/ Komisji porządku publicznego i ochrony przeciwpożarowej

  1. Podjęcie uchwał w sprawie :

1/ wynagrodzenia  dla Wójta Gminy,

2/ zmieniającej uchwałę budżetową na 2002 rok.

  1. Sprawy różne.
  2. Odpowiedzi na interpelacje, wnioski i zapytania  radnych
  3. Zamknięcie sesji.

 

Przed przystąpieniem do zatwierdzenia porządku obrad zgłosił wniosek  aby w punkcie  4 – podjęcie uchwał jako podpunkt 2  wprowadzić podjęcie uchwały w sprawie miesięcznego limitu kilometrów za jazdy lokalne dla Wójta Gminy Męcinka.

Zgłoszoną zmianę Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie.

Za wprowadzeniem do porządku obrad projektu uchwały w sprawie  miesięcznego limitu kilometrów głosowało  15-tu obecnych na sesji radnych (jednogłośnie).

Następnie poddał pod głosowanie  zatwierdzenie porządku  obrad w całości.

Za zatwierdzeniem porządku obrad głosowało 15-tu radnych (jednogłośnie). 

 

Punkt 1 – Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

 

W sprawie protokołu z poprzedniej sesji  Radni nie wnieśli8 żadnych uwag ani wniosków. Za przyjęciem protokołu z poprzedniej sesji głosowało 15-tu radnych (jednogłośnie). Przewodniczący  Rady Gminy st5wierdził, że  zatwierdzony został protokół z pierwszej sesji nowo wybranej Rady Gminy, która odbyła się w dniu 19 listopada 2002 r.

 

Punkt 2. Zgłaszanie interpelacje, wniosków  i zapytań .

 

Radni zgłosili następujące  interpelacje, wnioski i  zapytania :

Urbanowski Grzegorz z Piotrowic

-         Założyć jeden punkt świetlny przy posesji Pani Zofii Kus tj. Piotrowice Nr 165.

Gregulski Wiesław z Męcinki

-         Oczyścić pobocze drogi od Bogaczowa do Męcinki.

-         Spowodować utwardzenie drogi     powiatowej  na osiedlu w Męcince.

-         Spowodować modernizację oświetlenia w Męcince od Nr 24 w górę wsi, napięcie spada do 160 VOLT.

Dubińska Jolanta z Pomocnego

-         Wymienić zniszczoną rynnę na budynku świetlicy w Pomocnem.

Mikołajczyk Mariola z Przybyłowic

-         Wywieźć nieczystości z szamba znajdującego się przy posesji świetlicy.

-         Naprawić drenarkę  droga i pobocze zostało rozjeżdżone w skutek jazdy ciągników.

Krupiński Jan z Sichowa.

-         Brak odpływu z drogi gminnej w kierunku śmietniska. Należałoby oczyścić rów.

-         Nieprawidłowo wykonany objazd na drodze wojewódzkiej.

-         Spowodować założenie lampy  na słupie, stojącym przy rozjeździe dróg k/ posesji Pana Pilśniaka w Sichowie. Niewiadomo na czyje polecenie energetyka ściągnęła ww. lampę.

-         Ponawia wniosek składany w poprzedniej kadencji w sprawie oczyszczenia rowów przy drodze powiatowej w Sichowie.

Głowiak Jerzy z Chroslic

-         Wstawić szyby w 6-ciu oknach w budynku świetlicy w Chroślicach.

Bobowski Edward z Piotrowice

-         Naprawić dach na świetlicy w Piotrowicach. Wichura zerwała szczyt dachu i zalewane są pomieszczenia.

-         Spowodować wymianę lampy k/ ośrodka zdrowia w Piotrowicach, gdyż znajdująca się nie zawsze świeci.

-         Wydłużyć czas świecenia się oświetlenia ulicznego poprzez wcześniejsze włączanie.

Worończak Eugeniusz z Chełmca

-         Nawieźć odpadu na drogę w kierunku cmentarza. Drogą przejść nie można, gdyż podczas opadów grzęźnie się w błocie.

-         Urządzić w pobliżu cmentarza parking.

-         Droga na przysiółek Jerzyków jest w b. złym stanie i trudno nią przejechać.

-         Brak oświetlenia ulicznego od sklepu do posesji P. Puka.

-         Zrobić porządek z budynkiem  po RSP.

Lichoń  Wojciech z Kondratowa.

-         Spowodować obcięcie gałęzi drzew przez służby powiatowe  na trasie jazdy gimbusa.

Sekuła Edmund z Pomocnego

-         Zabezpieczyć drogi przed zimą  tj. drogę  Pomocne – Stanisławów i Pomocne – Bogaczów.

Lulek Franciszek z Myslinowa

-         Uregulować sprawę  obsługi hydroforni w Muchowie.

-         Zainstalować dodatkowe trzy punkty oświetlenia ulicznego w Muchowie.

-         Wyłożyć korytka przy drodze z Myślinowa w kierunku osiedla.

-         Założyć telefon wrzutowy.

-         Generalnie zabezpieczyć wszystkie drogi przed zimą.  Zawrzeć umowy w tej sprawie.

-         Spowodować wyeliminowanie stanu zagrożenia bezpańskimi  psami.

Prus Jerzy z Małuszowa

-         Podłączyć ośrodek zdrowia i  świetlicę w Małuszowie  do sieci kanalizacyjnej.

-         Zrobić przegląd oświetlenia ulicznego i  spowodować oświetlenie drogi krajowej przebiegającej przez Małuszów.

-         Skierowane zapytanie do Przewodniczącego Rady Gminy - czy wszyscy radni  zachowali stan prawny w związku z art. 24 b ustawy o samorządzie gminnym tj. czy złożone zostały stosowne dokumenty.

-         Czy radny może być zarazem sołtysem wsi.

 

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że na zgłoszone interpelacje zostaną udzielone odpowiedzi w końcowej części obrad.

W przypadku niemożności udzielenia odpowiedzi wyjaśnienie zostanie udzielone na piśmie w terminie 14-tu dni.

 

Do zapytania  J. Prusa czy radny może również pełnić funkcję sołtysa ustosunkował się Radca Prawny Józef Kowalski. I stwierdził, że funkcja sołtysa jest funkcją publiczną i nie wykonuje on pracy w ramach stosunku pracy w Urzędzie.

 

Punkt 3. Powołanie Komisji stałych Rady Gminy.

 

Przed przystąpieniem do  powołania Komisji stałych Rady Gminy Przewodniczący Rady Gminy  przedstawił propozycję aby składy poszczególnych komisji stałych były pięcioosobowe.

Innych propozycji nie było.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie  ustalenie  5-cioosobowych składów Komisji stałych Rady Gminy .

Rada  Gminy poprzez głosowanie  jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji stałych Rady Gminy.

Uchwała  Nr II/5/02  Rady Gminy Męcinka z dnia 29 listopada 2002 r. w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji stałych Rady Gminy stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Radny Krupiński Jan zwrócił się  z zapytaniem czy przy powoływaniu Komisji poszczególni zgłoszeni radni będą mogli głosować sami na siebie.

Radca Prawny Józef Kowalski oświadczył, że członek komisji jest to funkcja publiczno – prawna i każdy radny może brać udział w głosowaniu.

 

Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych o zgłaszanie kandydatur do Komisji rewizyjnej, poinformował obecnych, że powołanie Komisji następuje w głosowaniu jawnym  zwykłą większością głosów.  W przypadku zgłoszenia większej liczby kandydatów niż pięć osób – głosowanie trzeba będzie przeprowadzić na poszczególne osoby.

Gregulski Wiesław zgłosił  kandydaturę  Worończaka  Eugeniusza,

Lichoń Wojciech zgłosił kandydaturę  Edwarda Bobowskiego ,

Dubińska Jolanta zgłosiła kandydaturę  Jerzego Prusa.

Sekuła Jacek zgłosił kandydaturę  Marioli Mikołajczyk.

Radca Prawny pouczył, że radna Mikołajczyk pełniąc funkcję wiceprzewodniczącej nie może wejść do składu Komisji rewizyjnej.

Dubińska Jolanta zgłosiła kandydaturę  Edmunda Sekuły,

Worończak Eugeniusz zgłosił kandydaturę  Jerzego Głowiaka,

Gregulski Wiesław zgłosił kandydaturę  Ryszarda Myśleckiego.

Zgłoszeni radni kolejno wyrazili zgodę na kandydowanie.

Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie na poszczególnych kandydatów.

Poszczególni kandydaci otrzymali następujące ilości głosów :

Worończak Eugeniusz – 15 głosów

Bobowski Edward – 7 głosów

Prus Jerzy – 13 głosów

Myślecki Ryszard – 15 głosów

Sekuła Edmund – 11 głosów

Głowiak Jerzy -  10 głosów

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że w wyniku głosowania  do składu Komisji rewizyjnej wybrano następujących radnych :

Worończak Eugeniusz,

Prus Jerzy,

Myślecki Ryszard,

Sekuła Edmund,

Głowiak Jerzy.

Przewodniczącv Rady poddał pod głosowanie powołanie do  składu Komisji ww. radnych. Za powołaniem Komisji rewizyjnej  w wyżej wymienionym składzie głosowało 15-tu radnych.

 

Następnie  Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur do Komisji planowania i budżetu.

Mikołajczyk Mariola zgłosiła  Urbanowskiego Grzegorza,

Dubińska  Jolanta zgłosiła  Sekułę Edmunda,

Prus Jerzy zgłosił Krupińskiego Jana,

Głowiak Jerzy zgłosił Gregulskiego Wiesława,

Sekuła Edmund zgłosił  Lulka Franciszka,

Rudziec Franciszek zgłosił  Prusa Jerzego,

Lichoń Wojciech zgłosił  Bobowskiego Edwarda,

Gregulski Wiesław zgłosił Worończaka Eugeniusza.

Poszczególni kandydaci wyrazili zgodę na  kandydowanie do składu Komisji planowania i budżetu.

Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie na poszczególnych kandydatów.

Poszczególni kandydaci otrzymali następujące ilości głosów :

Urbanowski Grzegorz -  14 głosów,

Sekuła Edmund – 15 głosów,

Krupiński Jan – 6 głosów,

Gregulski Wiesław – 10 głosów,

Lulek Franciszek – 10 głosów,

Prus Jerzy – 6 głosów,

Bobowski Edward – 5 głosów,

Wotrończak Eugeniusz – 8 głosów.

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że w wyniku głosowania  do składu Komisji planowania i budżetu wybrano następujących radnych :

Urbanowski Grzegorz,

Sekuła Edmund,

Gregulski Wiesław,

Lulek Franciszek,

Worończak Eugeniusz.

Przewodniczącv Rady poddał pod głosowanie  powołanie do  składu Komisji ww. radnych. Za powołaniem Komisji głosowało 10 radnych, 5-ciu radnych było przeciw.

 

Następnie  Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur do Komisji

zdrowia, oświaty, sportu, kultury i opieki społecznej.

Mikołajczyk Mariola zgłosiła  Dubińską Jolantę – wyraziła zgodę,

Dubińska  Jolanta zgłosiła Lichonia Wojciecha – nie wyraził zgody,

Gregulski Wiesław zgłosił Prusa Jerzego – nie wyraził zgody,

Lichoń Wojciech zgłosił  Mikołajczyk Mariolę- wyraziła zgodę,

Lichoń Wojciech zgłosił Głowiaka Jerzego – wyraził zgodę,

Głowiak Jerzy zgłosił Rudźca Franciszka – nie wyraził zgody,

Lulek Franciszek zgłosił sam swoją kandydaturę,

Zgłoszony przez Lulka radny Myślecki  Ryszard nie wyraził zgody.

Zgłoszony przez  Jolantę Dubińską radny Sekuła Edmund wyraził zgodę.

Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie na cały skład Komisji, ponieważ ze zgłoszonych osób 5 wyraziło zgodę na kandydowanie tj.

Dubińska Jolanta,

Mikołajczyk Mariola,

Głowiak Jerzy,

Lulek Franciszek,

Sekuła Edmund.

Za powołaniem do składu Komisji zdrowia , oświaty, sportu, kultury i opieki społecznej ww. radnych głosowało 15-tu radnych.

 

Następnie Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur do Komisji rolnictwa.

Lichoń Wojciech zgłosił  siebie i  Bobowskiego Edwarda,

Rudziec Franciszek zgłosił siebie,

Prus Jerzy zgłosił  Krupińskiego Jana,

Głowiak Jerzy zgłosił Urbanowskiego Grzegorza,

Sekuła Edmund zgłosił Dubińską Jolantę,

Franciszek Lulek zgłosił swoją kandydaturę.

Zapytani przez Przewodniczącego Rady poszczególni kandydaci wyrazili zgodę  na kandydowanie.

Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie na poszczególnych kandydatów.

Poszczególni kandydaci otrzymali następujące ilości głosów :

Lichoń Wojciech – 15 głosów

Bobowski Edward – 15 głosów

Krupiński Jan – 7 głosów

Urbanowski Grzegorz – 14 głosów

Dubińska Jolanta – 9 głosów

Rudziec Franciszek - 6 głosów

Lulek Franciszek – 9 głosów

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że w wyniku głosowania  do składu Komisji rolnictwa weszli  następujący radni  :

Lichoń Wojciech,

Bobowski Edward,

Urbanowski Grzegorz,

Dubińska Jolanta,

Lulek Franciszek.

Przewodniczącv Rady poddał pod głosowanie  powołanie do  składu Komisji ww. radnych. Za powołaniem Komisji głosowało 15  radnych. 

 

Następnie Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji   porządku publicznego i ochrony przeciwpożarowej .

Bobowski Edward zgłosił Lichonia Wojciecha,

Lichoń Wojciech zgłosił Prusa Jerzego,

Gregulski Wiesław zgłosił Krupińskiego Jana,

Głowiak Jerzy zgłosił  Gregulskiego Wiesława,

Bobowski Edward zgłosił Rudźca Franciszka,

Dubińska Jolanta zgłosiła  Sekułę Edmunda, który nie wyraził zgody na kandydowanie,

Bobowski Edward zgłosił Myśleckiego Ryszarda,

Lulek Franciszek zgłosił Bobowskiego Edwarda.

Zapytania przez Przewodniczącego Rady poszczególni kandydaci za wyjątkiem Sekuły Edmunda wyrazili zgodę  na kandydowanie.

Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie na poszczególnych kandydatów.

Poszczególni kandydaci otrzymali następujące ilości głosów :

Lichoń Wojciech – 14 głosów,

Prus Jerzy – 5 głosów

Krupiński Jan – 14 głosów,

Gregulski Wiesław – 13 głosów,

Myślecki Ryszard – 11 głosów,

Rudziec Franciszek – 13 głosów,

Bobowski Edward – 5 głosów.

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że w wyniku głosowania  do składu Komisji porządku publicznego i ochrony przeciwpożarowej  weszli  następujący radni  :

Lichoń Wojciech,

Krupiński Jan,

Gregulski Wiesław,

Myślecki Ryszard,

Rudziec Franciszek.

Przewodniczącv Rady poddał pod głosowanie  powołanie do  składu Komisji ww. radnych. Za powołaniem Komisji głosowało 15  radnych. 

W dalszej części obrad ogłoszono przerwę w celu wyłonienia kandydatów na przewodniczących poszczególnych Komisji stałych Rady Gminy.

 

Po przerwie.

Radny Jerzy Głowiak poinformował, że członkowie  Komisji rewizyjnej ustalili aby przedstawić  kandydaturę   Eugeniusza  Worończaka na Przewodniczącego Komisji. 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wybór na Przewodniczącego Komisji rewizyjnej radnego Eugeniusza Worończaka.

Rada Gminy poprzez głosowanie jednogłośnie  wybrała na  Przewodniczącego Komisji radnego   Worończaka Eugeniusza.

 

Radny Edmund Sekuła poinformował, że członkowie Komisji planowania i budżetu proponują wybrać  Gregulskiego Wiesława  na Przewodniczącego Komisji planowania i budżetu.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wybór  na Przewodniczącego Komisji planowania i budżetu radnego Gregulskiego Wiesława.

Rada Gminy poprzez głosowanie jednogłośnie zatwierdziła na Przewodniczącego Komisji planowania i budżetu  radnego  Gregulskiego Wiesława.

 

Radny Sekuła poinformował, że członkowie Komisji   zdrowia , oświaty, sportu, kultury i opieki społecznej ustalili aby przedstawić kandydaturę Głowiaka Jerzego  na Przewodniczącego Komisji.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wybór  na Przewodniczącego Komisji zdrowia , oświaty, sportu, kultury i opieki społecznej Głowiaka Jerzego.

Rada Gminy poprzez głosowanie  jednogłośnie  wybrała  na Przewodniczącego Komisji zdrowia, oświaty, sportu, kultury i opieki społecznej Głowiaka Jerzego. 

 

Radny Urbanowski Grzegorz poinformował , że członkowie Komisji Rolnictwa ustalili  aby przedstawić kandydaturę Bobowskiego Edwarda na Przewodniczącego Komisji rolnictwa.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wybór na Przewodniczącego Komisji rolnictwa  Edwarda Bobowskiego Rada Gminy poprzez głosowanie  jednogłośnie  wybrała  na Przewodniczącego Komisji rolnictwa   Bobowskiego  Edwarda.

Radny Gregulski Wiesław poinformował, że członkowie Komisji porządku publicznego i  ochrony przeciwpożarowej   ustalili aby  przedstawić kandydaturę Wojciecha Lichonia na Przewodniczącego Komisji. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wybór  na Przewodniczącego Komisji porządku publicznego i ochrony przeciwpożarowej Lichonia Wojciecha. Rada Gminy poprzez głosowanie  jednogłośnie wybrała   na Przewodniczącego Komisji porządku publicznego i ochrony przeciwpożarowej   radnego Wojciecha Lichonia.

Uchwała Nr II/6/02 w sprawie ustalenia składów osobowych Komisji stałych Rady Gminy stanowi załącznik do niniejszego protokołu. 

 

Punkt 4 . Podjęcie uchwał .

 

1/ W dalszej części obrad  Rada Gminy przystąpiła do podejmowania uchwał. Jako pierwszy projekt uchwały przedstawił Przewodniczący Rady Gminy – w sprawie wynagrodzenia dla Wójta Gminy.

Poinformował, że zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie zasad  wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników  samorządowych   zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich   wynagrodzenie zasadnicze  dla Wójta Gminy  do 15 tysięcy mieszkańców   może być przyznane wg kategorii zaszeregowania  od XVIII do XX, natomiast stawka dodatku funkcyjnego  wg  grupy  8 tj. do 200 % najniższego wynagrodzenia zasadniczego, natomiast dodatek za wysługę lat liczony jest w wysokości 20 % wynagrodzenia zasadniczego.

Kategoria zaszeregowania XVIII – 1090-3550

Kategoria zaszeregowania XIX – 1140-3870

Kategoria zaszeregowania XX – 1190 – 4200.

Następnie odczytał projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia dla Wójta Gminy z następującymi stawkami :

-         wynagrodzenie zasadnicze wg XX kategorii zaszeregowania  w wysokości – 3.900,00

-         dodatek funkcyjny wg 8 grupy – tj. do 200 % w wysokości 1.420,00,

-         dodatek za wysługę lat – 20 % - tj. w wysokości 780,00.

W sprawie projektu uchwały głos zabrał Wójt Gminy i poinformował Radę, że nie będzie zatrudniał       swojego zastępcy.

Radny Bobowski Edward zwrócił się z zapytaniem, czy przez całą kadencję tj. przez 4 lata nie zatrudni zastępcy.

Wójt Gminy wyjaśnił, że jeśli wejdziemy w inwestycję, to zatrudni na umowę – zlecenie  na obsługę pewnych zadań, natomiast koszt zatrudnienia  zastępcy wójta rocznie wyniesie 50.000,00 zł, natomiast koszt zlecenia obsługę jakiegoś zadania  wyniesie 5.000,00 zł.

Radny Franciszek Lulek zwrócił się z zapytaniem – komu powierzy swoje obowiązki w razie choroby .

Wójt Gminy wyjaśnił, że w razie choroby zastąpi go Sekretarz Gminy.

Radny Jerzy Prus  stwierdził, że ustawodawca przewiduje  zatrudnienie zastępcy i powołanie Sekretarza, dodał, że w chwili obecnej Wójt jest przeciążony pracą i prędzej czy później po zastępcę sięgnie.

Następnie stwierdził, że w projekcie budżetu na 2002 rok zauważamy cięcia , tak np. Osp dysponowały środkami w 2002 r. w wysokości 50.000,00 zł, w projekcie na 2003 r. planuje się 30.000,00

Gmina ma zobowiązania ale ma również możliwości kredytowe, dlatego też nie można sądzić, że w obowiązkach Wójta będzie tylko administrowanie. W poprzednich kadencjach Rada dawała podwyżki Wójtom za „przywiezienie pieniędzy ” z zewnątrz. Dlatego też stawia wniosek aby wynagrodzenie brutto Wójta wynosiło 4.200,00 zł.

Radny Lichoń Wojciech  zwrócił się z zapytaniem jakie jest wynagrodzenie wójtów w sąsiednich gminach.

Wójt Gminy wyjaśnił, że jest zorientowany odnośnie pensji Wójta z Krotoszyc, które wynosi  6.240,00 oraz Wójta Mściwojowa, którego pensja wynosi 6.400,00 zł.

Więcej uwag w sprawie projektu uchwały nie było.

Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie podjęcie uchwały  w przedstawionym przez niego wcześniej brzmieniu.

Za podjęciem uchwały głosowało 10-ciu radnych, 2-ch było przeciw, 2-ch radnych wstrzymało się. ( Obecnych na sali obrad 14-tu radnych).

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził podjęcie uchwały w ww. sprawie i uchwała Nr II/7/02 w sprawie wynagrodzenia dla Wójta Gminy stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

2/Kolejny projekt uchwały wprowadzony pod obrady w dniu sesji   dotyczył miesięcznego limitu kilometrów za jazdy lokalne dla Wójta Gminy.

W projekcie uchwały odczytanym  radnym  ujęta była propozycja  ustalenia dla Wójta Gminy  miesięcznego limitu przebiegu kilometrów na jazdy lokalne w wysokości 300 km.

Radni nie wnieśli żadnych uwag do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący Rady Gminy  poddał pod głosowanie   podjęcie uchwały.

Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało  14 –tu obecnych na sesji radnych.

Uchwała Nr II/8/02  w sprawie miesięcznego limitu kilometrów za jazdy lokalne dla Wójta Gminy Męcinka stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

3/ Następny  projekt uchwały  dotyczył zmiany uchwały budżetowej na rok 2002.

Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy.

W sprawie projektu uchwały głos zabrali :

Radny Jerzy Prus – zmniejszono wydatki na oświetlenie uliczne o kwotę 2.256,00 złotych, przy czym nie zrobiono rozeznania, gdzie dodatkowo włączyć lampy.  Czy jest potrzeba włączenia światła, czy też nie.

Skarbnik Gminy wyjaśniła, że będzie zwiększenie o 30 tysięcy wydatków na ten cel, ale w chwili obecnej na koniec miesiąca listopada  wydatki z tego paragrafu ustalono w  wysokości faktycznej i tak powinno być zapisane.

Lichoń Wojciech – jaką kwotę  ma zwrócić Wojewoda za dodatki mieszkaniowe.

Skarbnik Gminy  wyjaśniła, że będzie to kwota w wysokości 8.800,00 złotych.

Więcej uwag ani zapytań do projektu uchwały nie było.

Przewodniczący Rady Gminy poddał podjęcie uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu głosowało  14 – tu obecnych na sesji radnych. Uchwała Nr II//02 w sprawie zmiany uchwały  budżetowej na 2002 rok stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Punkt 5 . Sprawy różne.

W sprawach różnych głos zabrał  Wójt Gminy i poinformował obecnych o pierwszych podjętych decyzjach  na stanowisku Wójta, tj. że wstrzymał decyzję dot. budowy tranzytu wodociągowego  Piotrowice – Męcinka, unieważnił przetarg na  realizację tej inwestycji z uwagi na fakt, że chce pozyskać środki do wysokości  75 % na tą inwestycję z zewnątrz,  z budżetu Państwa bądź innych wspomagających takie inwestycje instytucji.

Zwrócił się do Rady Gminy o wyrażenie zgody na reprezentowanie Gminy Męcinka przy zajmowaniu stanowiska  w sprawie  projektu ustawy o ustroju rolnym Państwa przy realizacji  Programu  Rozwoju Sektora Rolno Spożywczego.  Rada Gminy wyraziła akceptację dla Wójta Gminy na prezentowanie takiego stanowiska.

Uczestniczył również w spotkaniu dot. planowania i realizacji inwestycji międzygminnych.

Następnie  zabrał głos  dot. wakatu na stanowisku Sekretarza i zaznaczył, że czeka na ruchy kadr w innych urzędach aby stanowisko to obsadzić osobę, która posiada wykształcenie   z zakresu administracji, prawa i ekonomii.  Chce  przygotować właściwą kandydaturę dlatego też  w okresie, gdy poprzednia Sekretarz Pani Wanda Włodarczyk w wyniku odwołania przez poprzednią Radę Gminy  miała by  korzystać z trzymiesięcznego wypowiedzenia i wziąć wynagrodzenie za ten okres  bez obowiązku wykonywania pracy, uważa, że należałoby poprosić Ją o świadczenie pracy, ze względów ekonomicznych i społecznych. Dodał, że po okresie wypowiedzenia nie zatrudni ww. z uwagi na fakt, że chce uszanować wolę poprzedniej Rady.

Radni ( m.in. J. Prus i Fr. Rudziec ) stwierdzili, że jest to sprawa Wójta i na ten temat nie będą się wypowiadać. Natomiast Radna J. Bubińska poparła  zamierzenia Wójta w tej sprawie.

W ramach programu oszczędnościowego rozpoczęty zostanie program koordynacji młodzieży szkolnej. Program ten będzie opierał się na  zajęciach pozalekcyjnych i w dni wolne od nauki ( oprócz świątecznych ) i obejmował będzie  dzieci z całej gminy . Miejscem koordynacji dwie szkoły Piotrowice i Męcinka.

Wójt zaproponował aby planowany wyjazd do Sichowa przenieść  na następną sesję.

Omówił poza tym sprawę  podjętych a blokowanych działań  zmiany przeznaczenia zbiornika wodnego „Słup”  ze zbiornika wody pitnej na zbiornik  o przeznaczeniu rekreacyjnym.

 

Następnie głos zabrał Sołtys wsi Sichów i ponowił wniosek o wykupienie świetlicy od RSP, gdyż wieś została bez żadnego miejsca na organizowanie spotkań.

Poza tym  zwrócił się z prośbą  aby zainteresować się pracą  spółki wodnej na strumyku Sichowianka i  wykorzystując znajdujące się na bazie płytki uzgodnić z nimi podniesienie murku.

 

Radny Fr. Rudziec zgłosił konieczność dokupienia 5-ciu kręgów i  wykorzystując znajdujące się trzy kręgi  ułożyć  na rowie .

 

Radny W. Gregulski  - zrobić właściwy przewód kominowy w mieszkaniu  pod nr 116, gdzie dochodzi do  niewłaściwej regulacji  dymu , sadzy a możliwe , że również  wydzielania się czadu.

 

Radny Fr. Lulek  zgłosił , że w wyniku braku oświetlenia w nocy dochodzi do kradzieży, szczególnie włamań do garaży .

Sołtys wsi Muchów Z. Sapieło dodał, że  w nocy  krążą patrole nocne tworzone z mieszkańców wsi.

 

Radny J. Prus zabrał głos w sprawie trwającego remontu drogi krajowej. Mógłby za zgodą Rady  rozmawiać z firmą aby zgodzili się wyremontować odcinek drogi gminnej a Gmina  wykonanie tej pracy przyjmie jako darowizna.

 

Radny E. Bobowski  - zgłosił  zamieszkiwanie przez jednego z członków rodziny Rutków ( przeniesionej do pomieszczeń po byłej szkole w Sichowie) w  budce na Piaskowni u P. Włosińskiego.

 

Radny Fr. Rudziec  zgłosił od dwóch tygodni brak oświetlenia  przy kładce  przez którą przechodzą dzieci.

 

Radny G. Urbanowski  poinformował, że od sklepu tj. Piotrowice Nr 22 przez całą wieś aż do P. Marciniaka   po opadach droga ta nie nadaje się do przejścia, błoto jest po kolana.

 

Sołtys wsi  Kondratów  I. Mowna  poinformowała, że od Nr 64 do końca wsi brak jest oświetlenia , fakt ten zgłosiła do energetyki.

 

Sołtys wsi Przybyłowice J. Hołyński  zgłosił    uwagę, że szkoła w Przybyłowicach niszczeje. Młodzież obiecała prowadzić tam działalność , jednak do tej pory nic tam się nie dzieje.

 

Sołtys wsi  Chełmiec Cz. Fartuszyńska zgłosiła konieczność wyczyszczenia z wiatrołomów parku w Chełmcu.

 

Sołtys wsi Małuszów zgłosił konieczność wstawienia osłon   na przystanku w Małuszowie.

 

Radny E. Worończak zgłosił wniosek aby zwrócić się do odpowiednich służb drogowych w sprawie ustawienia  płotków aby uniknąć zawiewania dróg. Miejsca, gdzie drogi są zawiewane są znane służbom drogowym

 

 

Punkt 6  . Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych .

 

Wójt Gminy poinformował składających wnioski, interpelacje i zapytania, że odpowiedzi  otrzymają na piśmie.

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził  wyczerpanie porządku dziennego sesji.

Podziękował Radnym i zaproszonym gościom za udział w obradach.

Drugą zwyczajną   sesję Rady Gminy Męcinka ogłosił za zamkniętą.

 

 

Protokołowała :                                                    

            Małgorzata Rodzeń                   

Przewodniczący  Rady Gminy:

            Stanisław Prędkiewicz

wersja do wydruku

 



   Panel aktualizacyjny