Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Męcinka 

Rozdział nr 3
Rozdział III

Rozdział III. Prawa i Obowiązki odbiorcy.

§ 6

Odbiorca wody ma prawo:

1)      do dostawy wody o odpowiednim ciśnieniu i jakości,

2)      zgłaszania reklamacji dotyczących wysokości naliczonych opłat za dostarczoną wodę (faktury),

3)      żądać od Dostawcy w uzasadnionych przypadkach przeprowadzenia kontroli funkcjonowania wodomierza,

4)      żądać upustów w przypadku dostawy wody obniżonej jakości (upusty określa umowa),

5)      uzyskać wskazanie zastępczych źródeł zaopatrzenia w wodę w przypadku przerw w dostawie wody.

§ 7

Odbiorca  wody zobowiązany jest do:

1)      umożliwienia dostępu pracownikom Dostawcy do wodomierza w celu dokonywania odczytów, kontroli jego funkcjonowania, wykonywania napraw lub wymiany,

2)      prawidłowego utrzymania i zabezpieczenia pomieszczenia, w którym znajduje się wodomierz,

3)      wykonywania wszelkich napraw instalacji za zaworem głównym,

4)      użytkowania instalacji wodociągowej w taki sposób, aby wykluczyć możliwość występowania zakłóceń w funkcjonowaniu sieci wodociągowej,  a w szczególności:

a)      uniknięcia zderzeń hydraulicznych,

b)     wyeliminowania możliwości wystąpienia skażenia bakteriologicznego wody w sieci wodociągowej na skutek cofnięcia się wody z instalacji wodociągowej.

§ 8

Odbiorcy wody zabrania się:

1)      używania wody dostarczanej z sieci wodociągowej niezgodnie z umową zawartą z Dostawcą,

2)  poboru wody z sieci z pominięciem wodomierza,

3)      przemieszczanie wodomierza, zakłócania jego funkcjonowania, zrywania plomb lub osłon,

4)      wykorzystywania sieci wodociągowej bądź instalacji wodociągowej do uziemienia urządzeń elektrycznych,

5)      lokalizacji budynków i budowli oraz nasadzania drzew i krzewów na sieciach wodociągowych w pasie szerokości 5 m.

§ 9

Naruszenie postanowień paragrafu 7 i 8 pociąga za sobą możliwość wypowiedzenia umowy o dostarczanie wody oraz naliczenie przez Dostawcę kary pieniężnej wynikającej z ustawy. Wypowiedzenie winno być poprzedzone pouczeniem odbiorcy o nieprawidłowości jego postępowania i wynikających z tego konsekwencjach z określeniem terminu zaprzestania niewłaściwego postępowania.

wersja do wydruku

 



   Panel aktualizacyjny