Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Męcinka 

Posiedzenia komisji rewizyjnej
6

6. Posiedzenia komisji rewizyjnej.

 

§ 100.

 

1.Komisja rewizyjna obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez jej przewodniczącego ,   

   zgodnie z zatwierdzonym planem pracy oraz w miarę potrzeb.

2.Przewodniczący komisji rewizyjnej zwołuje jej posiedzenia ,które nie są objęte 

   zatwierdzonym planem pracy komisji ,w formie pisemnej.

3.Posiedzenia  ,o jakich mowa w ust.2,mogą być zwoływane   z własnej inicjatywy

   przewodniczącego komisji rewizyjnej ,a także na pisemny umotywowany wniosek:

1)      przewodniczącego rady,

2)      nie mniej niż 3 radnych,

3)      nie mniej niż 2 członków komisji rewizyjnej.

4.Przewodniczący komisji rewizyjnej może zaprosić na jej posiedzenia :

   1) radnych nie będących członkami komisji rewizyjnej,

2) osoby zaangażowane na wniosek komisji rewizyjnej w charakterze biegłych lub 

    ekspertów. 

5.Z posiedzenia komisji rewizyjnej należy sporządzać protokół , który winien być podpisany przez wszystkich członków komisji uczestniczących w posiedzeniu .

 

 

§ 101.

 

Uchwały komisji rewizyjnej zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy składu komisji w głosowaniu jawnym.

 

§ 102.

 

Obsługę biurową komisji rewizyjnej zapewnia wójt.

 

§ 103.

 

1.Komisja rewizyjna może korzystać z porad ,opinii i ekspertyz osób posiadających wiedzę 

   fachową w zakresie związanym z przedmiotem jej działania.

2 W przypadku ,gdy skorzystanie ze środków ,o których mowa w ust.1 wymaga zawarcia 

  odrębnej umowy i dokonania wypłaty wynagrodzenia z budżetu gminy, przewodniczący

  komisji rewizyjnej przedstawia sprawę na posiedzeniu rady ,celem podjęcia uchwały  

  zobowiązującej wójta do zawarcia stosownej umowy w imieniu gminy.

 

§ 104.

 

1.Komisja rewizyjna może na zlecenie rady lub po podjęciu stosownych uchwał przez

   wszystkie zainteresowane komisje ,współdziałać w wykonywaniu funkcji kontrolnej z    

   innymi komisjami rady ,w zakresie ich właściwości rzeczowej.

2.Współdziałanie może polegać w szczególności na wymianie uwag ,informacji i 

   doświadczeń dotyczących działalności kontrolnej oraz na przeprowadzeniu wspólnych

   kontroli.

3.Przewodniczący komisji rewizyjnej może zwracać się do przewodniczących innych komisji 

   o oddelegowanie w skład zespołu kontrolnego radnych mających kwalifikacje w zakresie

   tematyki objętej kontrolą.

4.Do członków innych komisji uczestniczących w kontroli ,prowadzonej przez komisję

   rewizyjną stosuje się odpowiednio przepisy niniejszego rozdziału.

5.Przewodniczący rady zapewnia koordynację współdziałania poszczególnych komisji w celu

   właściwego ich ukierunkowania ,zapewnienia skuteczności działania oraz unikania 

   zbędnych kontroli.

§ 105.

 

Komisja rewizyjna może występować do organów gminy w sprawie wniosków o przeprowadzenie kontroli przez Regionalną Izbę Obrachunkową ,Najwyższą  Izbę Kontroli lub inne organy kontroli.

 

wersja do wydruku

 



   Panel aktualizacyjny