3
3.
Uchwały.
§
55.
1.
Uchwały, o jakich mowa w § 24 ust. 1 są sporządzane w formie odrębnych
dokumentów.
2.
Przepis ust. 1 nie dotyczy postanowień proceduralnych.
§
56.
1.
Inicjatywę uchwałodawczą posiada
każdy z radnych oraz wójt, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
2.
Projekt uchwały powinien określać w szczególności :
1)
tytuł uchwały,
2)
podstawę prawną,
3)
postanowienia merytoryczne,
4)
w miarę potrzeby określenie źródeł sfinansowania wydatków związanych
z realizacją uchwały.
5)
określenie organu
odpowiedzialnego za wykonanie uchwały
i złożenia sprawozdania po jej
wykonaniu,
6)
ustalenie terminu obowiązywania lub
wejścia w życie uchwały.
3.
Projekt uchwały powinien być
przedłożony radzie wraz z
uzasadnieniem, w którym należy wskazać potrzebę podjęcia uchwały oraz
informacji o skutkach finansowych jej realizacji.
4.
Projekty uchwał są opiniowane co do zgodności z prawem przez radcę
prawnego urzędu albo przez innego pracownika.
§
57.
Uchwały rady powinny być
zredagowane w sposób zwięzły, syntetyczny, przy użyciu wyrażeń w ich
powszechnym znaczeniu. W projektach uchwał należy unikać
posługiwania się wyrażeniami specjalistycznymi, zapożyczonymi z języków
obcych i neologizmami.
§
58.
1.
Ilekroć przepisy prawa ustanawiają wymóg działania rady po
zaopiniowaniu jej uchwały, w uzgodnieniu lub w porozumieniu z organami
administracji rządowej lub innymi organami, do zaopiniowania lub uzgodnienia
przedkładany jest projekt uchwały
przyjęty przez radę.
2.
Postanowienie ust. 1 nie ma zastosowania, gdy z przepisów prawa wynika,
że przedłożeniu podlega projekt
uchwały rady, sporządzony przez wójta.
§
59.
1.
Uchwały rady podpisuje przewodniczący rady.
2.
Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do wiceprzewodniczącego prowadzącego
obrady.
§
60.
Uchwały numeruje się uwzględniając
numer sesji (cyframi rzymskimi), kolejny numer uchwały (cyframi arabskimi) i
rok podjęcia uchwały.
§
61.
1.
Wójt ewidencjonuje oryginały uchwał w rejestrze uchwał i przechowuje
wraz z protokołami sesji rady.
2.
Egzemplarz uchwał przekazuje się właściwym jednostkom do realizacji i
do wiadomości zależnie od ich treści.
|