Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Męcinka 

Organizacja wewnętrzna rady
Rozdział IV

Rozdział IV.

Organizacja wewnętrzna rady.

 

§ 13.

 

Ustawowy skład rady wynosi 15 radnych.

§ 14.

 

1.      Rada działa na  sesjach poprzez swoje komisje oraz przez wójta wykonującego jej uchwały.

2.      Wójt i komisje rady  pozostają pod kontrolą rady, której składają sprawozdania ze swojej działalności.

§ 15.

1.      Rada wybiera po 5 radnych  do następujących  komisji :

1)     Rewizyjnej,

2)     Planowania i Budżetu,

3)     Zdrowia, Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej,

4)     Porządku Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej,

5)     Rolnictwa.

2.      Radny może być członkiem najwyżej 3 komisji stałych.

3.      W czasie trwania kadencji rada może powołać doraźne komisje do wykonywania określonych zadań, określając ich skład i zakres działania.

 

§ 16.

 

1.      Przewodniczący Rady organizuje pracę rady i prowadzi jej obrady.

2.      Wyboru przewodniczącego i dwóch wiceprzewodniczących dokonuje rada nowej kadencji na pierwszej sesji.

3.      Czynności związane ze zwołaniem  pierwszej sesji obejmują :

1)     określenie daty, godziny i miejsca pierwszej sesji nowo wybranej rady,

2)     przygotowanie projektu porządku obrad,

3)     dokonanie otwarcia sesji,

4)     powierzenie przewodnictwa obrad najstarszemu wiekiem spośród radnych obecnych na sesji.

4.      Projekt porządku obrad o którym mowa w ust. 3 pkt 2 powinien obejmować sprawozdanie  dotychczasowego  wójta o stanie  gminy.

 

§ 17.

 

Przewodniczący rady  w szczególności :

1)     zwołuje sesje rady,

2)     przewodniczy obradom,

3)     czuwa nad sprawnym przebiegiem sesji,

4)     kieruje obsługą kancelaryjną posiedzenia rady,

5)     zarządza i przeprowadza głosowanie nad projektami uchwał,

6)     podpisuje uchwały rady,

7)     czuwa nad zapewnieniem warunków niezbędnych do wykonywania  przez radnych ich mandatu,

8)     przygotowuje i przedstawia radzie roczny plan pracy rady.

 

§ 18.

 

W przypadku odwołania z funkcji bądź  wygaśnięcia mandatu przewodniczącego lub jednego  z jego wiceprzewodniczących rady przed upływem kadencji, rada na swej najbliższej sesji dokona wyboru na wakujące stanowisko.

 

 

§ 19.

 

1.      Przewodniczący,  oprócz  uprawnień  przewidzianych w § 17 statutu, jest upoważniony do reprezentowania rady na zewnątrz.

2.      Rada na wniosek  przewodniczącego, może upoważnić w drodze uchwały inną, niż przewodniczący, osobę do reprezentowania jej na zewnątrz.

 

§ 20.

 

Przewodniczący wyznacza wiceprzewodniczącego do wykonywania  swoich zadań również na czas swojej nieobecności.

§ 21.

 

Prawo zgłaszania  kandydatów na funkcję przewodniczącego rady i wiceprzewodniczących  przysługuje  każdemu radnemu.

Przeprowadza się  odrębne głosowanie na wiceprzewodniczących.

 

§ 22.

 

1.      Przewodniczący oraz wiceprzewodniczący rady koordynują z ramienia rady  prace komisji rady.

2.      Podziału zadań w zakresie, o jakim mowa w ust. 1  dokonuje przewodniczący rady.

 

§ 23.

 

Obsługę techniczno – organizacyjną rady i jej komisji zapewnia pracownik urzędu wskazany przez wójta.

 

wersja do wydruku

 



   Panel aktualizacyjny