Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Męcinka 

Protokół Nr 25

Protokół Nr XXV/04
z dwudziestej piątej sesji Rady Gminy Męcinka
odbytej w dniu 29 października  2004 r.


Godzina rozpoczęcia sesji - 10 10
Godzina zakończenia sesji - 12 30

Na stan 15-tu radnych w sesji uczestniczyło  13-tu radnych.
Nieobecni : Wojciech Lichoń i Jan Krupiński.   

Na sesję Rady Gminy Przewodniczący zaprosił  i bardzo serdecznie przywitał :

1. Radnych Rady Gminy Męcinka,
2. Wójta Gminy,
3. Sołtysów wsi,
4. Kierowników jednostek budżetowych,
5. Mieszkańców gminy.

Otwarcie sesji.

Otwarcia sesji Rady Gminy Męcinka dokonał Przewodniczący Rady Gminy  Stanisław  Prędkiewicz wypowiadając formułę " Otwieram dwudziestą piątą sesję Rady Gminy Męcinka". Na wstępie stwierdził, że na stan 15-tu radnych  obecnych jest 13-tu radnych, co stanowi quorum przy którym Rada Gminy może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

Następnie przedstawił porządek  obrad, który przewidywał :

1. Otwarcie sesji.
2. Zatwierdzenie protokołu z XXIV sesji.
3. Informacja Wójta Gminy o pracy w okresie od ostatniej sesji.
4. Zgłaszanie interpelacji, wniosków i zapytań.
5. Informacja nt. analizy oświadczeń majątkowych.
6. Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawie :
1/zmieniającej uchwałę w sprawie zasad przyznania świadczeń z pomocy społecznej oraz zasad zwrotu wydatków za te świadczenia.
2/określenia  wzorów formularzy informacji i deklaracji na podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny,
3/wynagrodzenia dla Wójta Gminy Mecinka,
4/ustalenia wysokości dodatku specjalnego dla Wójta Gminy Męcinka,
5/zmiany uchwały budżetowej  na rok 2004.
7. Sprawy różne.
8. Odpowiedzi na interpelacje, wnioski i zapytania.
9. Zamknięcie sesji.

Uwag ani wniosków w sprawie  porządku obrad nie było.
Przewodniczący Rady stwierdził, ze Rada Gminy Męcinka nie wniosła zmian do porządku obrad. 

Punkt 2 . Zatwierdzenie protokołu  z XXIV sesji.

W sprawie protokołu  Nr XXIV/04   z sesji odbytej w dniu 30 września   2004 r. radni nie wnieśli  żadnych uwag ani wniosków. 
Za przyjęciem protokołu z tej sesji głosowało 13-tu radnych (jednogłośnie).

Przewodniczący Rady  stwierdził, że Rada Gminy Męcinka przyjęła protokół z dwudziestej czwartej sesji, która odbyła się w dniu 30 września b.r.

Punkt 3. Informacja Wójta Gminy o pracy w okresie od ostatniej sesji.
 
W sprawozdaniu o działalności  w okresie od  XXIV sesji tj. od dnia 25 czerwca 2004 r. Wójt Gminy podał następujące informacje :

1-go października 2004 r. odbył spotkanie z księdzem proboszczem parafii Słup,  na którym omówiony został  problem utworzenia świetlicy środowiskowej dla parafii.

4 - go października 2004 r. odbył spotkanie we Wrocławiu z dyr. Zarządu Dróg Wojewódzkich Panem  Jakubowskim w sprawie  budowy chodnika w miejscowości Piotrowie.
W tym samym dniu uczestniczył w spotkaniu w Wydziale Geodezji i Kartografii Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego na którym omówiono zmianę umowy dotyczącej odkamieniania, z przesunięciem zakończenia działań do 30 czerwca 2005 roku. Omówiono także bazy hydrograficzne w kontekście zasobów wody w Gminie Męcinka.
W ww. dniu w Urzędzie Marszałkowskim w Wydziale zajmującym się Aktywizacją Obszarów Wiejskich omówił problemy związane z sektorowym programem operacyjnym dotyczącym odnowy wsi oraz zachowania i ochrony dziedzictwa kulturowego.

5 - go października 2004 r. odbył spotkanie z dyrektorem Strynkowskim w WFOŚ i GW w Legnicy, dotyczącym oczyszczenia zbiornika wody w Chełmnu, dofinansowania zadania pt. "zagospodarowanie terenu przy szkołach w Męcince".

11 października 2004 r. uczestniczył w posiedzeniu Zarządu Unii Gmin Śląskich w WFOŚ i GW we Wrocławiu. W spotkaniu uczestniczył prezes Lech Poprawski, na którym omówiliono:
-sporządzenie karty potencjalnego przedsięwzięcia,
-wniosku o pomoc techniczną,
-specyfikacja istotnych warunków zamówienia,

12 października 2004 r. odbyłem spotkanie z prezesem COM-D Jawor panem Olejnikiem,  dotyczące podwyższonych stawek za wodę i ścieki, jak też zmianę umowy dotyczącej sprzedaży wody i odbioru ścieków z Gminy Męcinka. Istotą sprawy jest zmiana polegająca na zastąpieniu w miejsce Urzędu Gminy Męcinka na Gminę Męcinka, co pozwoli nam na odliczenie VAT-u naliczonego przy inwestycjach.
W ww. dniu o godz.19.00  uczestniczył w zebraniu wiejskim w Słupie, podczas którego omówiono szczegółowo spór sąsiedzki.

13 - go  października 2004 r. uczestniczył w posiedzeniu Zarządu Rady Powiatu w Jaworze w celu zapoznania Zarządu Powiatu z porozumieniem dotyczącym inwestycji z Programu Odnowy Wsi.

15 - go  października  2004 r. Dokonano sprzedaży mieszkania w Pomocnem zamieszkałego przez pana Światkowskiego i pana Kopczyńskiego.
W ww. dniu spotkałem się z właścicielem żwirowni: panem Dołchaniem i geologiem, na którym omówiono problem rekultywacji żwirowni gminnej w zamian za umożliwienie wydobycia żwiru gminnego.
Od godz. 17 - tej uczestniczył w spotkaniu z okazji Dnia Nauczyciela.

18 - go  października 2004 r. odbył spotkanie z firmą AGAT dotyczące wykonania studium wykonalności dla zadań :
- budowa drogi gminnej w Małuszowie,
- budowa drogi gminnej Przybyłowice - Słup.

19 - go października 2004 r. gościł w Urzędzie Gminy dyrektora Jakubowskiego z ZDW. Zaproponował dyrektorowi wspólne finansowanie zadania "Budowa chodnika w miejscowości Piotrowice".

22 - go października 2004 r. w Biurze Usuwania skutków Powodzi we Wrocławiu podpisał  umowę dotyczącą odbudowy mostu w Myślinowie.

25 - go października 2004 r. podczas spotkania Zarządu Unii Gmin Śląskich przygotowano dokumentację pt. "Karta potencjalnego przedsięwzięcia" i wniosek o pomoc techniczną w celu przekazania do WFOŚ i GW we Wrocławiu.

Poinformował także , ze w miesiącu październiku przygotowywano materiały związane z inwestycjami planowanymi do przeprowadzenia w następnym roku przy udziale środków :
- z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - mostek w Pomocnem, mostek w Sichowie,
- z funduszy strukturalnych - kanalizacja Chełmca,
- z Sektorowego Programu Operacyjnego - odnowa wsi Piotrowie
- z Sektorowego Programu Operacyjnego - odnowa wsi Męcinka
- z funduszy strukturalnych - odnowa drogi gminnej w Małuszowie
- z funduszy strukturalnych - odnowa drogi Przybyłowice - Słup
- z Terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych - odbudowa drogi gminnej w Przybyłowicach  
- z Kontraktu Wojewódzkiego, z  Totalizatora Sportowego, z WFOŚiGW, i z Fundacji "Polska Miedź" - zagospodarowanie terenu wokół szkół w Męcince
- Z PROŚ, WNOŚ i GW - czyszczenie i remont zbiornika wodnego w Chełmnu
- Z funduszy strukturalnych, ze ZPORR-u , z działania 1.5 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego - budowa Internetu satelitarnego w gminie Męcinka.
Na zakończenie wystąpienia odbyła się prezentacja slajdów przedstawiających  inwestycje  realizowane  w gminie Męcinka w latach 2003 - 2004.
Radni w sprawie przedstawionej informacji nie zgłosili żadnych zapytań.
Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że Rada Gminy Męcinka przyjęła informację Wójta Gminy o działalności w okresie pomiędzy sesjami do akceptującej wiadomości.

Punkt 4. Zgłaszanie interpelacji wniosków i zapytań.

Radni zgłosili następujące interpelacje :
Radna Jolanta Dubińska  z Pomocnego
- Na ukończeniu jest malowanie świetlicy w Pomocnem, zachodzi potrzeba zamocowania  na ścianach listew chroniących ścianę przed porysowaniem oparciami krzeseł.
- Zakupić farbę na pomalowanie zaplecza w świetlicy.
Radny Jerzy Prus z Małuszowa
- Zgłaszał, ze skradziono kratki metalowe ze studzienek na drodze  prowadzącej do skupu w Małuszowie. Osobiście zgłosił rozmawiał ze Starostą  Jaworskim na wcześniejszej sesji Rady, w której Starosta uczestniczył odnośnie tej drogi. Otrzymał odpowiedź z  Powiatu, że jest to droga gminna.  Z gminy otrzymał odpowiedź, że droga ta nie jest gminną. Dlatego też zwraca się do Wójta jako gospodarza  gminy o zainteresowanie się  stanem tej drogi i skradzionymi kratkami.
- Druga zgłaszana wcześniej sprawa dotyczy braku dojazdu gospodarzy do pól. Rolnik zagrodził teren, obok jest  droga ale należałoby ją zmodernizować i usunąć rosnące w jej pasie drzewo. W chwili obecnej rolnicy aby dojechać do pól wyjeżdżać muszą na drogę krajową.
Radny Edmund Sekuła z Pomocnego
- Zgłosić  konieczność wyczyszczenia potoku Wilcza na odcinku od mostu prowadzącego do posesji  P. Kaczmarka, P. Pańczaka, P. Stefanowicza i P.Krynickiego aż do stawu w Pomocnem.

Przewodniczący Rady poinformował , że na zgłoszone interpelacje, wnioski i zapytania zostaną udzielone odpowiedzi w końcowej części obrad. W przypadku niemożności udzielenia odpowiedzi wyjaśnienie zostanie udzielone na piśmie w terminie 14-tu dni.

Punkt 5. Informacja nt. analizy oświadczeń majątkowych.

Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Prędkiewicz poinformował obecnych , że zgodnie  z art.  24 h ust. 12  ustawy  o samorządzie gminnym w terminie do dnia 30 października  każdego roku podmiot dokonujący  analizy oświadczeń majątkowych zobowiązany jest   przedstawić radzie gminy
- informację o osobach, które  nie złożyły oświadczenia  majątkowego lub złożyły je po terminie,
- nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły nieprawidłowe oświadczenia,
- działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach majątkowych.

Następnie poinformował, ze wszyscy radni złożyli oświadczenia o stanie majątkowym w ustawowym terminie  tj. do dnia 30 kwietnia 2004 r. Oświadczenia te zawierały dane wg stanu na dzień 31 grudnia 2003 r.
Również w terminie ustawowym  zgodnie z art.  24 h ust 3 pkt 2 złożył swoje oświadczenie majątkowe Wojewodzie Dolnośląskiemu.
Do oświadczeń radni dołączyli kopię zeznań o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym  przez radnego oraz współmałżonka., oczywiście w przypadkach, gdy radni nie są  podatnikami podatku dochodowego takowych dokumentów nie dołączyli.
Drugie egzemplarze oświadczeń radnych przekazane zostały do Urzędu Skarbowego w Jaworze, tj.  podmiotowi uprawnionemu do porównania  treści zawartych w oświadczeniach , jako organowi właściwemu  ze względu na miejsce  zamieszkania  radnych.
Kopie oświadczeń przekazano również Wójtowi Gminy w celu udostępnienia jawnych informacji ( a więc części A )  w Biuletynie Informacji Publicznej.
Po przeprowadzonej analizie  oraz  na podstawie sprawozdania  Wojewody Dolnośląskiego i Naczelnika Urzędu Skarbowego w Jaworze  poinformowal o stwierdzonych nieprawidłowościach :

Radny Eugeniusz Worończak - oświadczenie złożone w ustawowym terminie, błędnie zeznany dochód z działalności gospodarczej, brak wartości gospodarstwa rolnego, W punkcie IX oświadczenia nie określono, czy samochód osobowy  TOYOTA COROLLA stanowi majątek odrębny jednego ze współmałżonków  bądź objęty jest małżeńską wspólnotą majątkową lub tytułem własności z innym członkiem rodziny.

Radny Grzegorz Urbanowski -  oświadczenie złożone w ustawowym  terminie, w punkcie I Zasoby pieniężne   nie określono, czy środki pieniężne zgromadzone w walucie  polskiej  stanowi majątek odrębny jednego ze współmałżonków  bądź objęty jest małżeńską wspólnotą majątkową; W punkcie II, ppkt 2  Gospodarstwo rolne  - brak wartości gospodarstwa rolnego, nie określono również czy stanowi ono  majątek odrębny jednego ze współmałżonków  bądź objęty jest małżeńską wspólnotą majątkową;
W punkcie VIII  nie ujęto  również  dochodów małżonki, wchodzących w skład wspólności majątkowej.
W punkcie IX oświadczenia nie określono, czy samochód osobowy RENAUT MAGAN CLASSIC stanowi majątek odrębny jednego ze współmałżonków  bądź objęty jest małżeńską wspólnotą majątkową lub tytułem własności z innym członkiem rodziny.

Radny Edmund Sekuła - oświadczenie złożone w ustawowym  terminie.
W punkcie II brak wartości domu;
W punkcie IX oświadczenia nie określono, czy samochody osobowe : POLONEZ ATU i DAEWOO MATIZ stanowią majątek odrębny jednego ze współmałżonków, czy też objęte są  małżeńską wspólnotą majątkową lub tytułem własności z innym członkiem rodziny.

Radny Franciszek Rudziec - oświadczenie złożone w ustawowym  terminie.
W punkcie IX oświadczenia nie określono, czy samochód osobowy OPEL  ASTRA stanowi majątek odrębny jednego ze współmałżonków, czy też  objęty jest małżeńską wspólnotą majątkową lub tytułem własności z innym członkiem rodziny.

Radny  Jerzy Prus - oświadczenie złożone w ustawowym  terminie. 
W punkcie IX oświadczenia nie określono, czy samochód osobowy RENAUT MEGANE stanowi własność osoby zobowiązanej do złożenia oświadczenia, czy nie jest objęty tytułem własności z innym członkiem rodziny.

Radny Ryszard Myślecki - oświadczenie złożone w ustawowym  terminie
W punkcie II  brak wartości gospodarstwa rolnego, brak określenia przychodu i dochodu z gospodarstwa rolnego.
W punkcie IX oświadczenia nie określono, czy samochód osobowy MITSUBISHI CARISMA stanowi majątek odrębny jednego ze współmałżonków  bądź objęty jest małżeńską wspólnotą majątkową lub tytułem własności z innym członkiem rodziny.
W punkcie X  nie określono w związku z jakim zdarzeniem zaciągnięto kredyt.

Radna Mariola  Mikołajczyk - oświadczenie złożono w ustawowym  terminie.
W punkcie IX oświadczenia nie określono, czy samochód osobowy VOLKSWAGEN GOLF stanowi majątek odrębny jednego ze współmałżonków  bądź objęty jest małżeńską wspólnotą majątkową lub tytułem własności z innym członkiem rodziny.

Radny Franciszek Lulek - oświadczenie złożone w ustawowym terminie .
Bez uwag.

Radny  Wojciech  Lichoń  - oświadczenie złożone w ustawowym terminie.
Bez uwag.

Radny Jan Krupiński - oświadczenie złożone w terminie.
W punkcie IX oświadczenia nie określono, czy samochód osobowy SEAT TOLEDO stanowi majątek odrębny jednego ze współmałżonków  bądź objęty jest małżeńską wspólnotą majątkową lub tytułem własności z innym członkiem rodziny.

Radny  Wiesław  Gregulski - oświadczenie złożono w ustawowym  terminie,
W punkcie VI oświadczenia brak przychodu z działalności gospodarczej,
brak załączonego do oświadczenia zeznania PIT-28.
W punkcie IX oświadczenia nie określono, czy samochód osobowy FORD MONDEO stanowi majątek odrębny jednego ze współmałżonków  bądź objęty jest małżeńską wspólnotą majątkową lub tytułem własności z innym członkiem rodziny.

Radny  Jerzy Głowiak - oświadczenie złożone w ustawowym terminie.
W punkcie II ppkt 4 - brak wykazania powierzchni działki budowlanej.
W punkcie IX oświadczenia nie określono, czy samochód osobowy SKODA FELICJA stanowi majątek odrębny jednego ze współmałżonków  bądź objęty jest małżeńską wspólnotą majątkową lub tytułem własności z innym członkiem rodziny.

Radna Jolanta Dubińska - oświadczenie złożone w ustawowym terminie.
Bez uwag.

Radny Edward Bobowski - oświadczenie złożone w ustawowym  terminie,
brak dochodów z tytułu umowy - zlecenie, brak załączonego do oświadczenia zeznania podatkowego.
W punkcie IX oświadczenia nie określono, czy samochód osobowy FIAF PUNTO oraz ciągniki : ZETOR 7211 i URSUS C - 385  stanowią majątek odrębny jednego ze współmałżonków  bądź objęte są  małżeńską wspólnotą majątkową lub tytułem własności z innym członkiem rodziny.

Następnie przedstawił sprawozdanie Wojewody Dolnośląskiego  z analizy oświadczeń złożonych  przez osoby zobowiązane tj. Przewodniczącego Rady i Wójta Gminy.
 
Przewodniczący Rady Gminy  Stanisław Prędkiewicz - oświadczenie majątkowe złożone w ustawowym terminie.
W punkcie VIII oświadczenia  wykazano dochód miesięczny  z tytułu otrzymywanego świadczenia emerytalnego , zamiast roczny  dochód z każdego źródła dochodu w kwocie brutto. Również w tym punkcie  nie podano dochodu małżonki w zeznaniu podatkowym PIT - 37. Dochód ten wchodzi w skład małżeńskiej wspólności majątkowej.
W punkcie IX oświadczenia nie określono, czy samochody osobowe  marki :  SKODA FELICJA  oraz SUZUKI SW stanowią majątek odrębny jednego ze współmałżonków bądź objęte są małżeńską wspólnotą majątkową lub tytułem współwłasności z innym członkiem rodziny. stanowi majątek odrębny jednego ze współmałżonków  bądź objęty jest małżeńską wspólnotą majątkową lub tytułem własności z innym członkiem rodziny.
 
Wójt Gminy - Zbigniew Przychodzeń -  oświadczenie majątkowe złożone w ustawowym terminie.
W punkcie II ppkt 3 oświadczenia nie podano  wysokości dochodu  uzyskanego z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego.
W punkcie VIII oświadczenia nie wykazano dochodu uzyskanego z tytułu zatrudnienia  na stanowisku Wójta Gminy Męcinka oraz dochodu ujetego w rubryce "z tytułu pozarolniczej działalności  gospodarczej" podanych w zeznaniu podatkowym PIT - 36. W punkcie tym nie ujęto również dochodów  małżonki  wykazanych w zeznaniu podatkowym PIT - 36. Dochody te wchodzą w skład  małżeńskiej wspólności majątkowej.
W punkcie IX oświadczenia nie określono, czy mienie ruchome  tj. samochód osobowy marki RENAULT LAGUNA stanowi majątek odrębny osoby zobowiązanej do złożenia  oświadczenia majątkowego bądź objęty on jest małżeńską wspólnością majątkową.

Poinformował także   obecnych, że  zobowiązany jest  również przedstawić uwagi  przekazane przez Urząd Skarbowy Radzie Gminy za jego pośrednictwem  w stosunku do oświadczeń majątkowych złożonych Wójtowi Gminy przez  osoby do tego zobowiązane.

Kierownik GOZ w Piotrowicach - Jadwiga Woźny - brak formalny (zamiast  zapisu "nie dotyczy" niektóre z  niewymienionych rubryk zostały wykreskowane a część rubryk pozostała niewypełniona); złożono kserokopię oświadczenia; brak wyceny działki budowlanej z rozpoczętą budową; błędnie zeznany dochód z działalności gospodarczej.

Dyrektor Gimnazjum w Męcince  - Edward Rodzeń - stwierdzono jedynie  -braki formalne - zamiast zapisu "nie dotyczy" niektóre z niewypełnionych rubryk zostały wykreskowane  a część  rubryk pozostała niewypełniona.

Dyrektor  Szkoły Podstawowej w Pomocnem - Iwona Pawelec - stwierdzono braki formalne - zamiast zapisu "nie dotyczy", część rubryk pozostała nie wypełniona, brak wartości działek rolnej i budowlanej, w zobowiązaniach pieniężnych brak opisu wobec kogo  został zaciągnięty kredyt i w związku z jakim wydarzeniem.

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Męcince - Zofia Głowiak - stwierdzono jedynie braki formalne - zamiast zapisu "nie dotyczy" niektóre z niewypełnionych rubryk zostały wykreskowane a część rubryk pozostała niewypełniona.

Na zakończenie swojego wystąpienia poinformował , że o stwierdzonych nieprawidłowościach poszczególni  radni poinformowani zostaną przez niego   na piśmie z pouczeniem wyeliminowania ich przy składaniu oświadczeń o stanie majątkowym za rok 2004.
Uwagi Urzędu Skarbowego w stosunku do nieprawidłowości stwierdzonych w oświadczeniach składanych przez zobowiązanych do złożenia  Wójtowi Gminy przekazane zostaną za pośrednictwem Wójta Gminy tym osobom.

Następnie Wójt Gminy  Zbigniew Przychodzeń przedstawił sprawozdanie  nt. analizy oświadczeń  o stanie majątkowym osób zobowiązanych  do złożenia oświadczeń  Wójtowi.
W analizie tej zawarł następujące informacje :
Zobowiązane osoby do złożenia oświadczeń w przypadku Gminy Męcinka  to : Zastępca Wójta - Zygmunt Melner,
Skarbnik Gminy - Mariola Piechocka,
Sekretarz Gminy - Józef Świecicki,
kierownicy jednostek organizacyjnych gminy :
Dyrektor Gimnazjum w Męcince - Edward Rodzeń,
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mecince - Zofia Głowiak,
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Piotrowicach - Danuta Niedzielska,
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Pomocnem - Iwona Pawelec,
Kierownik Gminnego Ośrodka Zdrowia w Piotrowicach - Jadwiga Woźny,
Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Męcince - Teresa Witowska,
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej - Anna Prędkiewicz.
Następnie stwierdził, ze osoby zobowiązane złożyły swoje oświadczenie  majątkowe w 2 egz. , w wyznaczonym terminie tj. do 30 kwietnia 2004 r. Do oświadczeń  tych dołączono  również kopie  zeznań o wysokości  osiągniętego  dochodu w roku 2003.
Drugie egzemplarze oświadczeń majątkowych  w miesiącu czerwcu  przekazane zostały do  Urzędu Skarbowego, właściwego wg miejsca zamieszkania  składających oświadczenia (US Jawor - 9 szt., US Legnica - 1 szt.)
Stwierdzono  następujące  nieprawidłowości :
- brak określenia tytułu prawnego nieruchomości  oraz składników mienia  ruchomego - 2 przypadki,
- brak dochodów współmałżonka w punkcie VIII - 5 przypadków,
- braki formalne , zamiast zapisu "nie dotyczy" wykreskowano rubryki a pozostała część  pozostała niewypełniona - 4 przypadki,
- brak wartości działki rolnej - 1 przypadek,
- brak wartości działki budowlanej - 2 przypadki,
- brak wysokości dochodu z tytułu zatrudnienia - 1 przypadek.
Dodał, ze Urząd Skarbowy  nie podjął żadnych działań w związku  ze stwierdzonymi nieprawidłowościami . poinformowano zainteresowane osoby  o stwierdzonych nieprawidłowościach  w celu ich wyeliminowania w przyszłości.

Punkt 6 . Rozpatrzenie i podjęcie  uchwał w sprawie :

1/ Jako pierwszy dołączony do materiałów projekt uchwały dotyczył zmiany uchwały w sprawie zasad przyznania  świadczeń z pomocy społecznej oraz zasad zwrotu wydatków za te świadczenia.
Przewodniczący Rady poinformował obecnych,  że Wydział Prawny i Nadzoru przekazał telefonicznie sygnalizację, że w uchwale Nr XXI/87/04 z dnia  24 czerwca b.r. znajduje się  zapis dotyczący zakresu udzielania usług opiekuńczych przez gminę, niezgodny z przepisami ustawy o pomocy społecznej. W takim przypadku Rada może sama poprawić błąd poprzez wprowadzenie zmiany do uchwały. Natomiast  jeżeli tego nie uczyni w najbliższym czasie po sygnalizacji wojewoda taką uchwałę, z uwagi na fakt, że jest już za późno na stwierdzenie jej nieważności poprzez  rozstrzygnięcie nadzorcze,  zaskarży  do Sądu Administracyjnego.

Projekt uchwały przedstawił  Wójt Gminy.
W sprawie projektu uchwały  nie wniesiono żadnych uwag ani wniosków.

Przewodniczący Rady poddał pod glosowanie  podjecie uchwały w przedstawionym brzmieniu.
Za podjęciem uchwały glosowało 13 - tu radnych (jednogłośnie).
Przewodniczący Rady  stwierdził, że Rada Gminy podjęła uchwałę  zmieniającej uchwałę w sprawie zasad przyznania  świadczeń z pomocy społecznej oraz zasad zwrotu wydatków za te świadczenia i uchwała w tej sprawie Nr XXV/102/04 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

2/ Kolejny dołączony do materiałów  projekt uchwały dotyczy określenia wzoru formularzy  informacji i deklaracji na podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny.

Przewodniczący Rady poinformował obecnych, że projekt tej uchwały analizowała Komisja Planowania i Budżetu na swoim posiedzeniu w dniu 26 października 2004 r. i  zaopiniowała  przedstawiony projekt uchwały wraz z załącznikami  do uchwały pozytywnie.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawił Wójt Gminy.

Radni nie wnieśli uwag ani wniosków do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie podjęcie uchwały w przedstawionym brzmieniu.
Za podjęciem uchwały glosowało 13 - tu radnych (jednogłośnie).

Przewodniczący Rady stwierdził, że  Rada Gminy Męcinka  podjęła uchwałę w sprawie określenia wzoru formularzy  informacji i deklaracji na podatek od  nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny i uchwała w tej sprawie Nr XXV/103/04 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.     

3/ Następny  dołączony do materiałów  projekt uchwały dotyczył wynagrodzenia  dla Wójta Gminy Męcinka.

Przewodniczący Rady poinformował obecnych, że projekt tej uchwały analizowała Komisja Planowania i Budżetu na swoim posiedzeniu w dniu 26 października 2004 r. i nie wniosła uwag do przedstawionego projektu. 

Projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia dla Wójta Gminy odczytała  Wiceprzewodnicząca Rady Panią Mariola Mikołajczyk .

Radni nie wnieśli żadnych uwag ani wniosków  do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie podjęcie uchwały w przedstawionym brzmieniu.

Za podjęciem uchwały głosowało 12 tu radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Gminy Męcinka podjęła uchwałę w sprawie wynagrodzenia  dla Wójta Gminy Męcinka i uchwała w tej sprawie Nr XXV/104/04 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
    
4/ Następny  dołączony do materiałów  projekt uchwały dotyczył ustalenia wysokości dodatku specjalnego dla Wójta Gminy Męcinka..

Przewodniczący Rady poinformował, że projekt tej uchwały analizowała Komisja Planowania i Budżetu na swoim posiedzeniu w dniu 26 października 2004 r. i nie wniosła uwag do przedstawionego projektu. 

Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady  Jolanta Dubińska.

Radni nie wnieśli żadnych uwag ani wniosków do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie podjęcie uchwały w przedstawionym brzmieniu.

Za podjęciem uchwały głosowało 12 tu radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania.

Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Gminy Męcinka podjęła uchwałę w sprawie ustalenia wysokości dodatku specjalnego dla Wójta Gminy Męcinka i uchwała w tej sprawie Nr XXV/105/04 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


5/ Kolejny dołączony do materiałów  projekt uchwały dotyczył  zmiany uchwały budżetowej na rok 2004.

Przewodniczący Rady poinformował obecnych, ze projekt tej uchwały analizowała Komisja Planowania i Budżetu na swoim posiedzeniu w dniu 26 października i zaproponowane zmiany zaopiniowała pozytywnie.

W imieniu Wójta projekt uchwały przedstawił Skarbnik Gminy w brzmieniu przekazanym radnym w materiałach na sesję.

Radni nie wnieśli żadnych uwag ani wniosków do przedstawionego projektu uchwały.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie podjęcie uchwały w przedstawionym brzmieniu.

Za podjęciem uchwały głosowało 13 tu radnych (jednogłośnie).

Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Gminy Męcinka podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2004 i uchwała w tej sprawie Nr XXV/106/04 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Punkt 7. Sprawy różne.

W sprawach różnych Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił sprawozdanie z pracy Komisji Rewizyjnej za okres między sesjami.
Sprawozdanie zawierało następujące dane :

Komisja Rewizyjna na posiedzeniu w dniu 25 października 2004 r. zapoznała się z przedłożoną informacją  Wójta nt. realizacji interpelacji  i zapytań radnych.
Informacja przedstawiała  sposób realizacji interpelacji wniosków i zapytań radnych  zgłoszonych na sesjach Rady od początku 2004 roku.
Ogółem zgłoszono 84 interpelacji, wniosków i zapytań, z czego :
39 -  zostało zrealizowanych,
negatywnie załatwiono - 2,
17 -  przekazano do realizacji innym podmiotom,
w trakcie realizacji znajduje się - 11,
oddalono do  realizacji w późniejszym terminie tego roku bądź w latach następnych - 12,
udzielono odpowiedzi na 3 zapytania.
Po ogólnej analizie  ustalono, że  brak jest odpowiedzi na niektóre interpelacje zgłaszane na sesji, brak jest również realizacji zgłoszonych interpelacji.
(Interpelacja radnego Jerzego Prusa dot.  zagrodzonych dojazdów do pól nie została zrealizowana, część zadań zgłaszanych do Wójta  wykonali mieszkańcy wsi, brak jest zainteresowania jego sygnałami : pościągane studzienki na drodze, pokradzione części od hydrantów).
Przewodniczący Komisji Eugeniusz Worończak wskazał aby uwzględnić fakt, że  Urząd nie ma  możliwości sprostać wszystkim  zgłoszonym potrzebom z uwagi na możliwości przerobowe. Jeden zatrudniony konserwator nie jest w stanie  podołać tylu zadaniom.
Obecny na posiedzeniu Komisji Skarbnik Gminy Józef Święcicki wyjaśnił, że od roku przyszłego planuje się zatrudnić dodatkową osobę na obsługę wodociągów, wówczas będzie można wykonać więcej zadań. Odnośnie braku realizacji wyjaśnił, że w  przypadku udzielenia odpowiedzi na zgłoszone interpelacje, wnioski i zapytania  na sesji  nie potwierdza się jej na piśmie.
Ustalono ponadto, ze część interpelacji i zapytań  załatwiona została negatywnie z uwagi na brak środków finansowych, część z uwagi na przeszkody formalne a część oddalona została do wykonania w terminach późniejszych.
W sprawie przedstawionej informacji z realizacji interpelacji wniosków i zapytań Komisja nie wniosła innych uwag i poprzez głosowanie jednogłośnie przyjęła informacje do akceptującej wiadomości.
Wnioski Komisji :
1/ Usprawnić formę zgłaszania interpelacji tj. wprowadzić zasadę  zgłaszania interpelacji na piśmie do protokołu, bądź też zgłaszanie interpelacji na sesji, potwierdzenie jej na piśmie, również zgłaszanie interpelacji na piśmie w okresie między sesjami . Podyktowane to jest tym , że  nie wszystkie zgłoszone sprawy są właściwie rozumiane.
2/ Część interpelacji i wniosków nie wymagających nakładów pracy a jedynie wskazanie sposobu w jaki mieszkańcy mogą postąpić i zrobić coś we własnym zakresie, zrealizować poprzez pokazanie się w danej miejscowości  pracownika Urzędu  i przekazanie w takim przypadku decyzji Wójta mieszkańcom wsi  bądź gdy to jest konieczne nadzorowanie takich prac.
3/ Zorganizować prace związana z  realizacją interpelacji i wniosków w taki sposób aby mogły być sprawniej załatwiane. 

Obecny na posiedzeniu Skarbnik Gminy przedstawił informacje nt. realizacji uchwał Rady Gminy Męcinka podjętych w roku 2004. Informacja zawierała następujące dane :
"Rada Gminy w Męcince  w okresie od stycznia 2004 r. do  chwili obecnej podjęła 36 uchwał, z tego do wykonania przez Wójta  29 uchwał.
Wójt Gminy  przekazał wszystkie  podjęte uchwały do Wydziału Prawnego i Nadzoru Dolnośląskiego  Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu. Ponadto uchwały związane z budżetem podlegające  nadzorowi Regionalnej Izby Obrachunkowej  Zespołowi w Legnicy i były to :
- uchwalenia budżetu gminy na 2004 rok - 1 uchwała,
- ustalenia wynagrodzenia dla inkasentów  z tytułu poboru podatków - 1 uchwała,
- zmiany uchwały budżetowej na rok 2004 - 5 uchwał,
- zaciągnięcia długoterminowej pożyczki - 1 uchwała.
Skierowano 6 uchwał do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, tj. :
- uchwałę  Nr XVII/68/04 w sprawie  podwyższenia stawki opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste,
- XVIII/72/04 w sprawie ustalenia wynagrodzenia  dla inkasentów z tytułu podatków stanowiących dochody gminy Męcinka,
- Nr XX/82/04 zmieniającą uchwałę  w sprawie szczegółowych zasad udzielania i rozmiaru zniżek godzin nauczycielom, którym powierzono  stanowiska kierownicze  w szkołach  publicznych oraz szczegółowych zasad  zwalniania od obowiązku  realizacji tygodniowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin nauczycieli zatrudnionych na określonych stanowiskach,
- Nr XXI/86/04 w sprawie nadania  Statutu Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Męcince,
- Nr XXI/87/04 w sprawie określenia zasad przyznania świadczeń z pomocy społecznej oraz zasad zwrotu wydatków za te świadczenia,
- Nr XXI/88/04 w sprawie zwrotu wydatków za usługi, pomoc rzeczową, zasiłki okresowe i zasiłki celowe przyznawane pod warunkiem zwrotu.
Skierowano 2 uchwały do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, tj. :
- uchwałę Nr XVI/66/04 w sprawie budżetu Gminy  Mecinka na rok 2004,
- XIX/76/04 w sprawie ustalenia sieci oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz ich obwodów na terenie gminy Męcinka.
W trakcie realizacji są  uchwały :
- w sprawie budżetu Gminy Męcinka na rok 2004,
- w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki.
Rozstrzygnięcia nadzorcze :
W ramach nadzoru Wojewoda Dolnośląski  zapytując o informację odnośnie uchwały  Nr XVIII/70/04 w sprawie  uchwalenia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2004 w części  dotyczącej  sprawie określenia zasad wynagradzania członków Komisji   zasygnalizował, że  w uchwale tej  użyte  określenie "dieta"     nie jest  tożsame z określeniem ustawodawcy "wynagrodzenie" , w związku  z czym  przedłożono projekt uchwały w którym  dookreślono to pojęcie zgodnie ze stanowiskiem organu nadzoru,  zmieniając tym samym zapis paragrafu 6 tej uchwały. 
Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewoda Dolnośląski stwierdził nieważność paragrafu 6  uchwały Nr XIX/76/04 w sprawie  ustalenia sieci  oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz ich obwodów na terenie gminy Męcinka. W toku badania legalności organ nadzoru stwierdził, ze paragraf 6 został podjęty z istotnym naruszeniem art. 13  ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu  aktów normatywnych, tj. uchwała tej treści nie podlegała  ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym,  gdyż takiej dyspozycji nie wyrażała ustawa o systemie oświaty.
Rozstrzygnięciem Nadzorczym Wojewoda Dolnośląski stwierdził nieważność uchwał : uchwały Nr  XXI/90/04 z dnia 24 czerwca b.r. w sprawie odwołania skarbnika gminy  i uchwały Nr  XXII/92/04 z dnia 9 lipca w  sprawie powołania skarbnika gminy, uznając, że Rada Gminy podjęła uchwałę w sprawie odwołania skarbnika, nie zachowując trybu  przewidzianego w art. 20 ust 1 a.  (wprowadzenie zmiany do porządku obrad). Następstwem zaś stwierdzenia nieważności uchwały o  odwołaniu było stwierdzenie  nieważności uchwały o powołaniu skarbnika. Uchwały tej treści zostały podjęte   ponownie na  sesji nadzwyczajnej w dniu 26 lipca 2004 r".
W sprawie realizacji uchwał  przez Wójta Gminy Komisja Rewizyjna  nie wniosła żadnych zastrzeżeń i poprzez głosowanie przyjęła informację do akceptującej wiadomości.
Na tym Przewodniczący Komisji zakończył sprawozdanie z posiedzenia Komisji Rewizyjnej.
W sprawach różnych zgłoszono następujące problemy :
Wójt Gminy w nawiązaniu do sprawozdania Komisji Rewizyjnej     przyznał, że zasadnym jest składanie interpelacji na piśmie, wówczas będą one bardziej czytelne i zrozumiałe.
W celu uporządkowania  sytuacji prawnej drogi w Małuszowie ( właściciel gmina, czy powiat ?) zwrócił się do radnego Jerzego Prusa  aby dostarczył kopię odpowiedzi Starosty w tej sprawie, dodał, ze również dla niego ta sprawa musi być wyjaśniona, w przypadku, gdy okaże się, że droga ta jest własnością gminy przygotuje wniosek o dofinansowanie remontu tej drogi.
Odnośnie przekazania wodociągów do prowadzenia przez COM-D Wójt Gminy wyjaśnił, że   propozycja była nie do przyjęcia.  Z podwyżką ceny wody należy się liczyć. Zaznaczył, że z jego strony  w postępowaniu z COM-D Jawor nie ma żadnych niejasności.
Zdać sobie należy jednak sprawę z faktu, że dojdą nowe sieci wodociągowe i trzeba będzie  je wszystkie dopilnować, dlatego też  zamierza przyjąć od nowego roku jedną osobę więcej.
Odnośnie Planu zagospodarowania przestrzennego  wyjaśnił, że w sprawie działek w miejscowości Słup nie  podejmuje się na razie żadnych działań, gdyż oczekuje się  konkretnej decyzji administracyjnej Wojewody w sprawie zagospodarowania zbiornika.
Radny Jerzy Prus   zwrócił uwagę aby na sesje zapraszać Starostę Jaworskiego, aby natomiast mógł uczestniczyć w posiedzeniach ustalać taki termin aby  nie nakładały się terminy sesji naszej z sesją w powiecie.
Sołtys Zbigniew Koźbiał z Małuszowa  zwrócił się o  wskazanie przez pracownika Urzędu którędy przebiegać ma droga  dojazdowa do pół pomiędzy  gospodarstwem P. Majewskjiego a P. Kijowskiego.
Wójt Gminy poinformował obecnych, że trwają prace przy wymianie rur azbestowych  na wodociągu w Chroslicach. Z uwagi na uciążliwość jakim jest brak wody (wstrzymywane dostawy) prace te są priorytetowe. Gdy nadarzy się sposobność  wykonane zostaną inne zadania. 
Sołtys wsi Zdzisława Wachowska zgłosiła konieczność zainteresowania się  bardzo złym stanem muru przy posesji P. Pawliny. Mur jest popękany, rozsypuje się i wpada do rowu.
Sołtys wsi Sichów - Józef Rybicki - przyspieszyć  remont świetlicy w Sichowie aby można było urządzić Święto Huberta, przypadające 7-go listopada.

Punkt 8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych .

Wójt Gminy poinformował radnych , że na wszystkie  zgłoszone na  sesji zapytania, wnioski i interpelacje udzieli odpowiedzi na piśmie w terminie 14 - tu dni od dnia sesji.

Punkt 9. Zamknięcie sesji.

Przewodniczący Rady stwierdził wyczerpanie porządku dziennego sesji.
Podziękował Radnym i zaproszonym gościom za udział w obradach.
Dwudziesta szóstą  sesję Rady Gminy Męcinka ogłosił za zamkniętą.

Protokołowała :

Małgorzata Rodzeń

wersja do wydruku

 



   Panel aktualizacyjny